X

عزیزان لطفا موقع خرید فیلتر شکن خود را خاموش کنند .


دوستان عزیز لطفا پس از خرید به حساب کاربری خود رفته و در قسمت دانلود ها فایلهای خود را اجرا و یا دانلود کنید. درصورت بروز مشکل با صبر وحوصله با مدیر سایت تماس گرفته و مشکل را بیان کنید، تا رفع شدن مشکل صبور باشید.

بهترین زمان برای مدیتیشن

  • نویسنده : کیوان هجرتی
  • تاریخ نوشته : 2022/10/17
  • تعداد نظر : 0 نظر

بهترین زمان و موقع روز برای مدیتیشن

مدیتیشن یک تمرین ساده و در دسترس همه است که می تواند استرس را کاهش دهد ، آرامش و وضوح را افزایش دهد و باعث شادی شود. یادگیری نحوه مدیتیشن ساده است و فواید آن می تواند به سرعت حاصل شود. در این مقاله ، ما نکات اساسی را ارائه می دهیم تا شما را در مسیری به سوی آرامش ، پذیرش و شادی بیشتر سوق دهیم. برای یافتن بهترین زمان و موقع روز برای مدیتیشن ، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. بهتر است یک نفس عمیق کشیده و برای استراحت آماده شوید. حتی فقط چند دقیقه انجام تکنیک های مدیتیشن در روز ، می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. مراقبه ، ابزاری است که می‌ توانید از آن برای بازگرداندن خود به زمان حال در موقعیت‌ های استرس‌ زا استفاده کرده و چاکراهای خود را باز نگه دارید. اما زمانی که مدیتیشن را متوقف می کنیم ، نباید از هوشیاری دست برداشته و همچنان به تفکرات مربوط به مثبت اندیشی ادامه دهیم. هدف از مراقبه ذهن ، آگاهی از جنبه های مختلف زندگی می باشد.

 

مدیتیشن در قسمت های مختلف روز

بر اساس علم مدیتیشن و مراقبه ، قویترین و موثرترین زمان برای انجام مدیتیشن ، دوره های اتصال یا انتقال در روز است. طبق گفته قدیمی ها ، به طور سنتی بین ساعت 4 صبح تا 6 صبح ، خوش شانس ترین زمان برای مراقبه است. پس از یک خواب خوب ، ذهن آرام و شاداب می شود و حواس پرتی های روز هنوز شروع نشده اند. استراحت ظهر که به ویشنو ساندیا معروف است ، می تواند ذهن شما را دوباره متمرکز کند ، وضعیت شما را دوباره برقرار کند و کسالت ظهر را از بین ببرد. مدیتیشن در هنگام غروب آفتاب ، درست زمانی که خورشید در روز غروب می کند ، به شما کمک می کند تا بین دنیای کار و زندگی خانگی خود جدایی ایجاد کنید. سعی کنید در هر یک از این زمان ها مدیتیشن کنید تا حداکثر فایده را کسب کنید. نشستن را برای مدت کوتاهی شروع کنید ؛ 15 یا 20 دقیقه شروع خوبی است و به تدریج طول تمرین خود را افزایش دهید. 

 

انجام مدیتیشن پیش از طلوع آفتاب

با خود به آرامی رفتار کنید و بازه زمانی انجام این تکنیک ها را به سرعت افزایش ندهید ؛ در غیر این صورت ممکن است ناامید شوید و تلاش خود را تضعیف کنید. منظور از آگاهی و مثبت اندیشی ، این است که در تمام بخش های زندگی خود آگاه باشیم ؛ به طوری که در هر کاری که در زندگی انجام می دهیم ؛ بیدار ، حاضر و با دل باز رخ دهد. ذهن آگاهی این نیست که اجازه دهید افکار شما سرگردان شوند. در واقع با انجام روش های مراقبه در ساعت های مختلف روز ، می توانید به باز نگه داشتن چاکراها و تکنیک های مربوط به مثبت اندیشی دست پیدا کنید. تکنیک مراقبه ، شامل توجه دقیق به لحظه حال است ؛ به ویژه افکار ، احساسات خودمان و هر اتفاقی که در حال وقوع است. با انجام مدیتیشن قبل از طلوع آفتاب ، به درهای جدید و بی کرانی از علم و معرفت دست پیدا خواهید کرد ؛ چرا که صبح‌ زود ، زمانی است که ارتباطات عمیق تری رخ خواهد داد. با انجام مدیتیشن و درمان با چاکرا ، می توانید به دریایی از مثبت اندیشی و آرامش ذهنی دست پیدا کنید.

بهترین زمان برای کسب نتیجه مطلوب مدیتیشن

علاوه بر دستورالعمل‌های اولیه مراقبه ، ما مدیتیشن‌ های هدایت‌ شده را برای چند تمرین محبوب از جمله اسکن بدن ، مدیتیشن پیاده‌ روی و خوردن آگاهانه گردآوری کرده‌ایم. هر یک از روش‌ های کاربردی ذهن آگاهی ، تجربه‌ ای را زنده می‌ کند که در غیر این صورت ممکن است خودکارتر باشد. اگرچه مدیتیشن به تنهایی بخشی ضروری از یک تمرین کامل است ؛ راهنمایی مداوم یک معلم با تجربه ، می تواند بسیار ارزشمند باشد ؛ به خصوص زمانی که شما در حال شروع هستید. ذهن ما به راحتی سرگردان می شود و دستورالعمل های واضح یک معلم ، می تواند ما را به لحظه حال بازگرداند. نگرانی در مورد از دست دادن یک قرار ملاقات ، می تواند بیشتر از سروصدا باعث حواس پرتی شود. برای عملکرد و موفقیت بهینه ، توصیه می کنیم زودتر با یک روال صبحگاهی شروع کنید. یک مدیتیشن صبحگاهی به مدت پنج یا 10 دقیقه ، یک شروع عالی برای ایجاد عادات صبحگاهی سالم است. 

 

آیا انجام مدیتیشن نیاز به برنامه ریزی روزانه دارد ؟

دکتر هربرت بنسون ، در کنفرانس سالانه انجمن روانشناسی آمریکا ، مزایای مدیتیشن یک یا دو بار در روز به مدت 10 تا 20 دقیقه را عنوان کرد. مطمئناً این محدودیت نیست و سایر تمرینات ذهنی را می توان در برنامه روزانه صبح یا عصر شما به کار برد. به عنوان مثال ، تمرینات تنفسی ساده چند دقیقه یا کمتر ، ممکن است در طول روز استفاده شود. اما برای مدیتیشن هایی که 10 دقیقه یا بیشتر طول می کشد ، بهتر است یک برنامه روزانه برنامه ریزی کنید. پس بهترین زمان برای مدیتیشن چه زمانی است ؟ برای شروع ، می خواهید زمانی را انتخاب کنید که بتوانید از آرامش نسبی لذت ببرید. افراد مبتدی ، باید از منطقه ای عاری از حواس پرتی بهره ببرند. زمان هایی از روز را در نظر بگیرید که حداقل یک اتاق را به طور اختصاصی در اختیار داشته باشید. حواس پرتی مانند سر و صدای تلویزیون یا بازی کودکان می تواند یادگیری مدیتیشن را دشوار کند. 

مطالب کاربردی :

هوروسکوپ ازدواج

چارت ازدواج

چارت احساسی

چارت ترانزیت

مدیتیشن ماه کامل

آسترولوژي چیست

نظرات کاربران

0نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *