X

عزیزان لطفا موقع خرید فیلتر شکن خود را خاموش کنند .


دوستان عزیز لطفا پس از خرید به حساب کاربری خود رفته و در قسمت دانلود ها فایلهای خود را اجرا و یا دانلود کنید. درصورت بروز مشکل با صبر وحوصله با مدیر سایت تماس گرفته و مشکل را بیان کنید، تا رفع شدن مشکل صبور باشید.

ذهن آگاهی چیست

  • نویسنده : کیوان هجرتی
  • تاریخ نوشته : 2022/10/18
  • تعداد نظر : 0 نظر

در یک غروب سرد زمستانی ، دو مرد در دفتری نزدیک میدان هاروارد نشسته بودند و مراقبه ذهن آگاهی را تمرین می کردند. آنها در حالت نشسته ، چشمان بسته و در حالی که کف دست‌ ها روی پاهایشان قرار گرفته بود ، پاها را صاف روی زمین قرار داده بودند.  در همین بین ، مربی دوره آنها را راهنمایی می‌ کرد تا با توجه به احساسات بدنی ، افکار ، عواطف و به‌ ویژه نفس‌ هایشان ، روی زمان حال تمرکز کنند. ذهن ما همیشه سرگردان است و یا در حال مرور گذشته یا برنامه ریزی برای آینده می باشد. با انجام تکنیک های موثر مدیتیشن و روشهای چاکرا درمانی ، می توان تا حدی به ذهن آگاهی مطلوبی دست یافت. ذهن آگاهی چیست ؟ ذهن‌ آگاهی ، به شما مهارت توجه به زمان حال را می‌ آموزد و متوجه می‌ شوید که چه زمانی ذهنتان سرگردان است. در صورتی که بر روی ذهن خود تمرکز کرده و از روش های مثبت اندیشی استفاده کنید ؛ مطمئناً نتایج بی نظیری را کسب خواهید کرد.

 

بهترین راه مبارزه با بیماری های قلبی بدون مصرف دارو

به زمان های نفس کشیدن و دم خود بیندیشید ؛ جایی که می توانیم استراحت کنیم و ذهن خود را آرام کنیم. مطالعات نشان می دهد که از هر ده ایرانی ، هشت نفر در زندگی روزمره خود استرس را تجربه کرده و به سختی می توانند بدن و ذهن خود را آرام کنند. همین عامل ، موجب شده تا بسیاری از ایرانیان ، در معرض خطر بالای بیماری قلبی ، سکته مغزی و سایر بیماری ها قرار گیرند. از میان پیشنهادات بی شماری که با هدف مبارزه با استرس ، از ورزش گرفته تا یوگا و مدیتیشن پیشنهاد می شود ؛ مدیتیشن ذهن آگاهی ، به داغ ترین مطلب آموزشی در جهان سلامتی تبدیل شده است. با انجام فعالیت های ذهن آگاهی و داشتن کنترل نسبی بر‌ روی مغز ، می توان چاکراهای انرژی بدن دسترسی پیدا کرده و جریان انرژی را در آنها تنظیم کرد. تمامی این کار ها و فعالیت ها را تنها با هدف داشتن وضعیت جسمانی مناسب ، روح و روان سالم و یک زندگی ایده آل و بر پایه مثبت اندیشی انجام می دهیم.

 

کلاس های تقویت ذهن آگاهی

این روزها ، دوره‌ های تمرکز حواس و ذهن آگاهی را می‌ توان در مکان‌هایی از مدارس گرفته تا زندان‌ ها و تیم‌ های ورزشی پیدا کرد. حتی ارتش ایالات متحده ، اخیراً آن را برای “بهبود انعطاف پذیری نظامی” به کار گرفته است. هاروارد چندین کلاس ذهن آگاهی و مدیتیشن را ارائه می دهد ؛ از جمله یک استراحت بهاری که در ماه مارس برای دانشجویان از طریق مرکز سلامت و ارتقای سلامت برگزار می شود. در ایران نیز می‌ توانید برای شرکت در دوره های ذهن آگاهی و تمرکز حواس ، به اساتید موجود در تهران و دیگر شهر های بزرگ مراجعه کنید. راهبان بودایی ، بیش از 2600 سال است که از تمرینات ذهن آگاهی به عنوان اشکال مراقبه استفاده می کنند و آنها را یکی از مسیرهای روشنگری می دانند. این همان چیزی است که برای داشتن یک ذهن سالم و پویا به آن نیاز داریم. در جوامع امروزی و زندگی های پرمشغله ، نیاز داریم تا ذهن خود از تمام آلودگی ها و ناپاکی ها دور کنیم.

 

 

کاربرد تکنیک های ذهن آگاهی

محبوبیت ذهن آگاهی با تعداد فزاینده ای از تحقیقات تقویت شده است که نشان می دهد استرس و اضطراب را کاهش می دهد ، توجه و حافظه را بهبود می بخشد و خود تنظیمی و مثبت اندیشی را تقویت می کند. چند سال پیش ، مطالعه ای توسط سارا لازار (عصب شناس و استادیار روانشناسی در دانشکده پزشکی هاروارد) ، اولین موردی بود که ثابت کرد مدیتیشن ذهن آگاهی ، می تواند ماده خاکستری مغز را تغییر دهد. نواحی مغز با حافظه ، حس خود و تنظیم احساسات مرتبط است. تحقیقات جدید ، در حال بررسی این موضوع است که چگونه ذهن آگاهی می تواند به افسردگی کمک کند. در اوایل سال ۱۹۷۵ ، از مزایای این روش بر بدن انسان ، کاهش فشار خون ، ضربان قلب و فعالیت مغز رونمایی شد. با انجام روش های مربوط به خودآگاهی و ذهن آگاهی ، می توان به چشمه سرشاری از معرفت و علم دست پیدا کرد. با توانایی ایجاد تغییر مثبت در چاکراها و باز نگه داشتن آن ، می توان نتایج بی نظیری را کسب کرد.

 

مفهوم اصلی ذهن آگاهی از دیدگاه وستبروک

با وجود افزایش پذیرش ذهن آگاهی در جوامع مختلف ، بسیاری از مردم هنوز فکر می کنند که این تمرین شامل تخلیه ذهن ، چرت کوتاه یا رفتن به حالت خلسه است. افراد مبتدی اغلب به خواب می روند ، احساس ناراحتی می کنند ، با افکار یا احساسات دشوار دست و پنجه نرم می کنند و حوصله شان سر می رود. متخصصان توصیه می کنند که این فرآیند را در یک گروه با یک مربی تمرین کنید. وستبروک (متخصص علم ذهن آگاهی) ، اذعان می کند که تمرکز حواس به این نیست که افکار یا احساسات را متوقف کنید ؛ بلکه درک احساسات و عواطف و فکر کردن به مسائل بدون هیچ قضاوتی می باشد. تکنیک های ذهن آگاهی ، باعث ایجاد انعطاف پذیری و آگاهی می شود تا به مردم کمک کند یاد بگیرند که چگونه فراز و نشیب های زندگی را گذرانده و زندگی شادتر و سالم تری داشته باشند. با تمرین روش های مثبت اندیشی و چاکرا درمانی ، می توان به طیف وسیعی از توانایی ها دست یافت. علاوه بر‌تمانی این مزایا ، از شرایط فیزیکی و روانی سالمی نیز در آینده برخوردار خواهید بود.

 

مطالب کاربردی :

مدیتیشن چیست؟

مثبت اندیشی 

چاکرا چیست و کجای بدن قرار دارد؟

چارت ازدواج

چارت احساسی

چارت ترانزیت

مدیتیشن ماه کامل

چارت تولد

هوروسکوپ

چاکرا

آسترولوژی چیست

نظرات کاربران

0نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *