X

عزیزان لطفا موقع خرید فیلتر شکن خود را خاموش کنند .


دوستان عزیز لطفا پس از خرید به حساب کاربری خود رفته و در قسمت دانلود ها فایلهای خود را اجرا و یا دانلود کنید. درصورت بروز مشکل با صبر وحوصله با مدیر سایت تماس گرفته و مشکل را بیان کنید، تا رفع شدن مشکل صبور باشید.

روز جهانی مدیتیشن

  • نویسنده : کیوان هجرتی
  • تاریخ نوشته : 2022/10/15
  • تعداد نظر : 0 نظر

تاریخچه روز جهانی مدیتیشن

وقتی بچه هستید ، روی چمن ها دراز می کشید و ابرها را تماشا می کنید و هیچ فکری در ذهن خود ندارید. این یک مدیتیشن است و ما آن را در نظر نمیگیریم. وقتی دنیای اطراف شما در جنون غرق شده است و به نظر می رسد که نمی توانید لحظه ای آرامش را در طوفان روز پیدا کنید ، وقت آن است که کمی عقب نشینی کنید و آن لحظات خوشبختی را به یاد بیاورید که در کودکی فقط خودمان را در آن گم کرده ایم. با تمرکز بر‌ روی چاکراها و تلاش برای ارتباط با انرژی درونی ، می تواند کمک بالقوه ای در رسیدن به یک روان ایده آل کند. روز جهانی مدیتیشن ، فراخوانی است به جهان که برای شرکت در این تمرین هزاران ساله وقت بگذارند و ذهن خود را پاک کنند و به یاد داشته باشند که ما اول انسان هستیم و در مرحله بعد یک عنصر کاری. تاریخچه روز جهانی مدیتیشن را می توان از طریق خود تاریخچه مدیتیشن ردیابی کرد ؛ جایی که با کمک مثبت اندیشی می توان ، به درجات بالایی رسید.

 

ارتباط مدیتیشن و ادیان شرقی

مدتیشن بخشی جدایی ناپذیر از بسیاری از ادیان بوده است و اولین بار در حدود 1500 سال قبل از میلاد در هند به صورت مکتوب درباره آن بحث شد. این روش ، نقش برجسته ای در بسیاری از ادیان در سراسر جهان ، به ویژه بودائیسم و ​​دیگر مذاهب شرقی ایفا می کند ؛ اما همچنین توسط کسانی که نه روحانی و نه مذهبی هستند ، به عنوان راهی برای کاهش استرس و پاکسازی ذهن خود انجام می شود. در دنیای امروزی مدیتیشن مهم است ؛ صرف نظر از اینکه آیا شما یک فرد روحانی هستید یا نه ، شلوغی شدید فعالیت روزانه ، بسیاری از ما را از داشتن لحظه ای آرامش باز می دارد. با انجام این تکنیک به صورت روزانه ، می توانید روح و روان خود را برای مدت زیادی در آرامش نگه دارید. بسته بودن چاکرا قلب ؛ عدم تعادل بدنی خود را به صورت آسم.  بیماری قلبی ، بیماری ریوی ، مشکلات مربوط به قفسه سینه ، سیستم لنفاوی و مشکلات بالای کمر و شانه نشان می دهد. 

 

فواید مدیتیشن و تاثیرات آن بر زندگی افراد

در حالی که گروه‌ های مذهبی افراطی گاهی مراقبه را شرورانه می‌ دانند ؛ در واقع از نظر علمی ثابت شده است که اگر به طور منظم انجام شود ، اثرات مثبت ذهنی و جسمی دارد. برخی از مزایای کلیدی مدیتیشن عبارتند از ؛ کمک به اضطراب در سراسر جهان ، اضطراب یکی از مهمترین شرایط سلامت روان است. اگرچه در موارد شدید ، پزشکان ممکن است برای کمک به افراد با اضطراب خود دارو تجویز کنند ؛ اما اغلب تمایل دارند ابتدا رویکرد جامع تری را امتحان کنند. این روش ، یکی از رایج‌ ترین راه‌ های جامع برای درمان علائم اضطراب است که به افراد کمک می کند تا ضربان قلب خود را کاهش دهند ، افکار مضر را کنترل کنند و از دوره‌ های اضطرابی جلوگیری کنند. شکی نیست که دنیایی که در آن زندگی می کنیم می تواند استرس زا باشد. اگرچه استرس یک واکنش بدنی کاملاً طبیعی است ، اما نباید به طور منظم استرس داشته باشیم ؛ چرا که استرس مداوم ، می‌ تواند باعث ایجاد مشکلات جدی در بدن شود. 

 

روز جهانی مدیتیشن چه روزی است ؟

مدیتیشن یک راه عالی برای گرفتن زمان از دنیای شلوغ و تمرکز درونی بر روی خودتان است. تمرینات تنفسی انجام شده در حین مدیتیشن ، می تواند فشار خون را کاهش داده و سطح استرس را کاهش دهد ، ذهن را آرام کرده و به بدن زمان می دهد تا پس از دوره های استرس طولانی مدت بهبود یابد. ۲۱ می هر ساله ، به عنوان تاریخچه روز جهانی مدیتیشن یاد شده و افراد بسیاری اقدام به انجام این تکنیک موثر می کنند. با انجام این فرآیند کاملا علمی و بی نظیر ، نه تنها به سلامت جسمی و بدنی خود کمک می کنید ؛ بلکه آرامش روانی و مثبت اندیشی را نیز در وجود خود نهادینه خواهید کرد. پیشنهاد می کنیم که این تکنیک فوق العاده موثر و جهانی را ، در دستور کار روزانه خود قرار دهید. مدیتیشن و درمان با چاکرا ، چیزی نیست که زمان زیادی را از شما بگیرد. اگر علاقه مند به این تکنیک ها هستید ؛ تنها با اختصاص چند دقیقه در روز ، می توانید سطوح ایده آلی از مراقبه را تجربه کنید.

 

مشکلات چاکرا به چه صورت بروز می‌ کند ؟

چاکرای خاجی ؛ چند سانت زیر ناف قرار داشته و عدم تعادل بدنی خود را به صورت مسائل جنسی و تولید مثلی ، مشکلات ادراری ، عفونت کلیه ، عفونت حفره لگن و کمردرد نشان می دهد. عدم تعادل عاطفی خود را به صورت ترس از تعهد به روابط ، ابراز احساسات ، ترس از ناتوانی ، خیانت و اعتیاد نشان می دهد. چاکرای شبکه خورشیدی ؛ چند سانت بالاتر از ناف قرار داشته و عدم تعادل بدنی خود را به صورت مشکلات گوارشی ، اختلال عملکرد کبد ، خستگی مزمن ، فشار خون بالا ، دیابت ، زخم معده و مشکلات روده بزرگ نشان می دهد. عدم تعادل عاطفی خود را به عنوان مسائل مربوط به قدرت شخصی و عزت نفس بروز می دهد. با انجام مدیتیشن و استفاده از قدرت مثبت اندیشی ، می توانید به سطوح بی نظیری از خودشناسی و خود درمانی دست پیدا کنید. تنها با انجام پنج دقیقه مدیتیشن به مدت سه بار در‌ روز ، از بروز بسیاری از مشکلات جسمی جلوگیری خواهد شد.

 

مطالب کاربردی :

هوروسکوپ ازدواج

چارت ازدواج

چارت احساسی

چارت ترانزیت

مدیتیشن ماه کامل

آسترولوژي چیست

نظرات کاربران

0نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *