X

عزیزان لطفا موقع خرید فیلتر شکن خود را خاموش کنند .


دوستان عزیز لطفا پس از خرید به حساب کاربری خود رفته و در قسمت دانلود ها فایلهای خود را اجرا و یا دانلود کنید. درصورت بروز مشکل با صبر وحوصله با مدیر سایت تماس گرفته و مشکل را بیان کنید، تا رفع شدن مشکل صبور باشید.

مراقبه درمانی چیست و چه تاثیری روی ذهن دارد

  • نویسنده : کیوان هجرتی
  • تاریخ نوشته : 2022/10/23
  • تعداد نظر : 0 نظر

مدیتیشن ذهن آگاهی ، تمرین آگاهی بدون قضاوت از زمان حال است. این می تواند مناطقی از مغز شما که مسئول حافظه ، یادگیری ، توجه و خودآگاهی هستند را تقویت کند. این تمرین همچنین می تواند به آرام کردن سیستم عصبی سمپاتیک شما کمک کند. با گذشت زمان ، مراقبه ذهن آگاهی می تواند شناخت ، حافظه و توجه را افزایش دهد ؛ همچنین می تواند واکنش عاطفی ، استرس ، اضطراب و افسردگی را نیز کاهش دهد. امروزه احساس می شود که مردم ، مدیتیشن را به عنوان درمانی برای هر چیزی که شما را آزار می دهد ستایش می کنند. از چه چیزهایی رنج می برید ؟ درد ؟ فشار ؟ حواس پرتی ؟ یک تکنیک مدیتیشن برای هرکدام وجود دارد. با انجام روش های تمرکز بر روی چاکراهای انرژی و استفاده از تکنیک مثبت اندیشی ، ذهن خود را برای پذیرش تمام زیبایی ها و جوانب مثبت جهان آماده می کند. در واقع این تمرینی است که ذهن شما را در برابر ناملایماتی مانند استرس ، عصبانیت و خشم و غیره آماده می کند.

 

هنگام مدیتیشن در مغز شما چه اتفاقی می افتد ؟

اما در واقع هنگام مدیتیشن در مغز شما چه اتفاقی می افتد ؟ کریستوفر رودز ، روانشناس در مرکز پزشکی هاربرویو ؛ خاطرنشان می کند که در حالی که انواع مختلفی از روش های تحت تاثیر قرار دادن ذهن وجود دارد ؛ اما مراقبه ذهن آگاهی ، بیشتر مورد مطالعه قرار گرفته است. او می‌گوید ؛ مدیتیشن ذهن آگاهی ، آگاهی عمدی از لحظه‌ حال به شیوه‌ ای بدون قضاوت است. این مسئله برای درک ساده است اما انجام آن چندان آسان نیست. در این مقاله ، قصد داریم تا چیستی مدیتیشن ، تمرکز حواس ، علم پشت سر گذاشتن ناملایمات و اینکه چرا مدیتیشن می تواند بسیار مفید باشد را برای شما عزیزان شرح دهیم. چگونه مراقبه ذهن آگاهی را تمرین کنیم ؟ در هنگام مدیتیشن ، شما بر روی یک چیز خاص تمرکز می کنید (اغلب اوقات بر روی نفس کشیدن خود تمرکز می کنید) و سعی می کنید تا توجه خود را به آن جلب کنید. این تکنیک ، ساده ترین راهی است که می توانید برای یک مدیتیشن و مثبت اندیشی کوتاه مدت از آن استفاده کنید.

شما می‌ توانید مدیتیشن را در هر مکان یا هر زمان انجام دهید. پروتکل سخت و سریعی برای دنبال کردن وجود ندارد و نیازی نیست 300 ساعت وقت بگذارید تا در مورد نحوه انجام آن آموزش ببینید. برای تمرین مدیتیشن ، تنها چیزی که نیاز دارید این است که یک موقعیت راحت پیدا کنید و توجه خود را به تنفس خود جلب کنید. اگر مفید است ، می‌ توانید یک اسکن از بدن خود نیز انجام دهید (به هر قسمت از بدنتان که از پاهایتان به سمت سرتان حرکت می‌ کند توجه کنید) تا هر گونه احساسی را متوجه شوید و هر تنشی را که احساس می‌ کنید برطرف کنید. همین تکنیک را می توانید برای درمان با چاکرا استفاده کنید. تنها کافیست که موقعیت هر هفت چاکرا خود را شناخته و سپس بر روی انرژی آنها تمرکز کنید. گاهاً ممکن است دریچه انرژی برخی از چاکراها مسدود شده و عاملی برای بیماری های شما باشد. با انجام این تکنیک ها و بکارگیری قانون مثبت اندیشی در زندگی خود ، می توانید یک زندگی آرام و سالم را تجربه کنید.

 

انجام طولانی مدت یک فرایند چه تاثیری بر مغز می گذارد ؟

برای فعالیتی که تمرکز شما را به لحظه حال محدود می کند ، اتفاقات زیادی در مغز شما می افتد. مدیتیشن نواحی مختلفی از مغز شما را توسعه می دهد. در واقع مغز ، یک اندام همه کاره و شگفت انگیز است که به فعالیت هایی که شما انجام می دهید پاسخ می دهد. هر چه بیشتر چیزی را تمرین کنید ، آن منطقه توسعه یافته تر می شود. مغز شما از طریق اتصالات عصبی رشد می کند. نورون ها ، سلول های پردازش اطلاعات در مغز شما ، برای ایجاد مسیرهای عصبی که مسئول افکار ، احساسات و اعمال شما هستند ، به هم متصل می شوند. هنگامی که به طور مکرر یک فعالیت را انجام می دهید ، اتصالات عصبی درگیر را تقویت می کنید و باعث توسعه مناطق مرتبط مغز شما می شود. به عنوان مثال ، اگر شما یک راننده تاکسی هستید که دائماً مسیرهای مختلف را پیمایش می کنید ، در این صورت در حال تقویت اتصالات عصبی هستید که بخش های استدلال فضایی مغز شما را توسعه می دهند.

 

تاثیر مدیتیشن طولانی مدت بر روی سینا‌پس های مغزی

روند اتصالات و سیناپس های مغزی ، زمانی که مدیتیشن می کنید اتفاق می افتد. در حالی که تحقیقات در مورد مراقبه ذهن آگاهی هنوز در مراحل اولیه است ؛ برخی از مطالعات اولیه کوچک ، نشان داده اند که در طول زمان مدیتیشن ذهن آگاهی ممکن است منجر به افزایش تراکم ماده خاکستری در هیپوکامپ و سایر نواحی پیشانی مغز و همچنین افزایش عایق قدامی شود. افزایش ماده خاکستری و هیپوکامپ سمت چپ ، به یادگیری ، شناخت و حافظه کمک می کند و در نتیجه باعث حفظ بهتر حقایق و رفتار آگاهانه تر می شود. افزایش سلول در اینسولا قدامی و ضخامت قشر مغز ، به عملکرد شناختی ، توجه و خودآگاهی کمک می کند. اگر به نتایج 6 تا 12 ماه پس از مدیتیشن معمولاً 20 تا 30 دقیقه در روز نگاه کنید ، می‌ توانید تغییرات در ساختار مغز و همچنین تغییرات در عملکرد را مشاهده کنید. مدیتیشن ، سیستم عصبی سمپاتیک شما را آرام می کند.

 

مطالب کاربردی :

مدیتیشن چیست؟

مثبت اندیشی و تکینک های مثبت اندیشی

چاکرا چیست و کجای بدن قرار دارد؟

چارت ازدواج

چارت احساسی

چارت ترانزیت

مدیتیشن ماه کامل

چارت تولد

هوروسکوپ

چاکرالوژی

آسترولوژی چیست

نظرات کاربران

0نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *