X

عزیزان لطفا موقع خرید فیلتر شکن خود را خاموش کنند .


دوستان عزیز لطفا پس از خرید به حساب کاربری خود رفته و در قسمت دانلود ها فایلهای خود را اجرا و یا دانلود کنید. درصورت بروز مشکل با صبر وحوصله با مدیر سایت تماس گرفته و مشکل را بیان کنید، تا رفع شدن مشکل صبور باشید.

بهترین راه های درمان افسردگی شدید

  • نویسنده : کیوان هجرتی
  • تاریخ نوشته : 2022/11/02
  • تعداد نظر : 0 نظر

افسردگی شدید ، یک وضعیت پزشکی است که فراتر از غم و اندوه روزمره است. افسردگی ممکن است علائم جدی و طولانی مدت ایجاد کند و اغلب توانایی فرد را برای انجام کارهای معمول مختل می کند. این اختلال شایع ترین اختلال روانپزشکی در سراسر جهان است. در ایالات متحده ، از هر شش نفر یک نفر در طول زندگی خود یک دوره افسردگی را تجربه می کند. درمان افسردگی مهم است ؛ زیرا افراد مبتلا به افسردگی که درمان‌ نمی شوند ، عموما کیفیت زندگی پایین‌ تری دارند ، خطر خودکشی بالاتری دارند و در صورت داشتن شرایط پزشکی به غیر از افسردگی ، نتایج جسمی بدتری را تجربه خواهند کرد. بهترین راه های درمان افسردگی شدید ، عموما استفاده از انواع داروهای روانپزشکی نیست. روش هایی مانند مدیتیشن و مراقبه ، جز بی نظیرترین و کارساز ترین روشهای مورد استفاده در سراسر جهان می باشد. از تاثیر شگفت انگیز چاکرا درمانی و مثبت اندیشی نیز نباید گذشت ؛ چرا که با تمرکز بر روی انواع سطوح انرژی بدن ، می توانید از لحاظ روانی و روحی به شادابی نسبی دست پیدا کنید.

 

بزرگترین ویژگی روان درمانی چیست ؟

در واقع ، احتمال مرگ افراد مبتلا به افسردگی دو برابر بیشتر از افراد بدون این بیماری است. علاوه بر این ، افسردگی شدید نه تنها بر افراد مبتلا ، بلکه اطرافیان آنها نیز تأثیر می گذارد. در این مقاله ، به بررسی درمان افسردگی در بزرگسالان می پردازیم. ویژگی‌ های بالینی و تشخیص افسردگی در بزرگسالان و همچنین تشخیص و درمان افسردگی در کودکان و نوجوانان به طور جداگانه مورد بحث قرار می‌ گیرد. برای درمان اولیه افسردگی شدید ، ترکیبی از داروهای ضد افسردگی و روان درمانی (مدیتیشن و مثبت اندیشی) را پیشنهاد می کنیم. مطالعات اخیر نشان داده اند که درمان ترکیبی موثرتر از هر یک از درمان ها به تنهایی است. با این وجود ، هر یک از درمان‌ ها را می‌ توان به تنهایی انجام داد ؛ زیرا مطالعات نشان داده‌ اند که هر کدام موثر و قابل مقایسه با دیگری هستند. علیرغم مؤثر بودن نسبتاً مشابه ، یکی از بزرگترین ویژگی روان درمانی ، این است که برخی از مزایای آن حتی پس از پایان درمان نیز فعال باقی می ماند.

 

انواع داروهای ضد افسردگی

روان‌ درمانی ممکن است به افراد کمک کند تا مهارت‌ های مقابله‌ ای جدید و همچنین روش‌های انطباقی‌ تری برای تفکر درباره مشکلات زندگی ایجاد کنند. این موضوع لزوماً در مورد دارو های ضد افسردگی صادق نیست. بسیاری از کسانی که داروهای ضد افسردگی را به تنهایی مصرف می کنند ؛ پس از قطع آنها عود می کنند. در طول درمان ، بیماران می توانند شدت علائم خود را اندازه گیری کرده و با تکمیل مقیاس رتبه بندی هر دو تا چهار هفته یک بار ، بهبود یا بدتر شدن آنها را تعیین کنند. تمام داروهای موجود در یک کلاس خاص ، از نظر شیمیایی مرتبط هستند و به روشی مشابه عمل می کنند. داروهایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند از دسته های زیر هستند ؛

 

  • مهار کننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs)
  • مهار کننده های بازجذب سروتونین- نوراپی نفرین (SNRIs)
  • داروهای ضد افسردگی غیر معمول
  • تعدیل کننده های سروتونین

 

داروهای ضد افسردگی قدیمی تر که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از ؛

 

  • داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای
  • مهار کننده‌ های مونوآمین اکسیداز (MAOIs)

 

 

 

روان درمانی چیست و چه مزایایی دارد ؟

روان درمانی شامل مجموعه اعمالی است که شما را برای ایجاد تغییرات مثبت یاری می کند. انواع خاصی از روان درمانی وجود دارد که برای درمان افسردگی استفاده می شود. هر کدام به روشی کمی متفاوت عمل می کنند ؛ اما ثابت شده است که همه آنها به بهبود علائم افسردگی کمک می کنند. علاوه بر این ، بسیاری از روان درمانگران هنگام کار با بیماران ، از ترکیبی از تکنیک ها استفاده می کنند. درمان شناختی-رفتاری (CBT) ؛ در CBT شما با یک درمانگر کار می کنید تا الگوهای فکری و رفتاری که موجب وخیم شدن افسردگی شما می شود را شناسایی و تغییر شکل دهید. روان درمانی بین فردی ؛ در روان درمانی بین فردی ، شما بر روابط خود ، نحوه تعامل با افراد دیگر در زندگی خود و نقش های متفاوتی که بازی می کنید تمرکز می کنید. اغلب شما روش های جدیدی برای تعامل یاد می گیرید که می تواند به بهبود این روابط کمک کند. در کنار تمامی این روشها ، از مزایای درمان با چاکرا و مثبت اندیشی نیز نباید گذشت.

 

مدیتیشن به عنوان درمان مکمل

خانواده و زوج درمانی ؛ در خانواده و زوج درمانی ، شما همراه با شریک زندگی یا اعضای خانواده خود در جلسات درمانی شرکت می کنید تا بتوانید روی مسائلی که به افسردگی شما کمک می کند با هم کار کنید. درمان حل مسئله ؛ در درمان حل مسئله ، شما رویکردی بسیار عملی و سیستماتیک به مشکلات زندگی خود دارید و راه های موثری برای حل آنها پیدا می کنید. برای مثال ، اگر بیکار هستید ، با درمانگر خود کار می کنید تا اقداماتی را ایجاد کنید که می توانید به عنوان راهی برای دستیابی به هدف خود برای یافتن شغل انجام دهید. روان درمانی روان پویشی ؛ در درمان روان پویشی ، شما ممکن است رویداد های دوران کودکی یا تاریخی زندگی را بررسی کنید و با به دست آوردن بینشی در مورد چگونگی شکل دادن به رفتار فعلی شما ، برای کاهش تأثیر آنها تلاش کنید. پیشنهاد می کنیم که در کنار این روشهای بی نظیر ، از تکنیک های مدیتیشن به عنوان درمان مکمل استفاده نمایید.

مطالب کاربردی :

مدیتیشن چیست؟

مثبت اندیشی

چاکرا چیست و کجای بدن قرار دارد؟

چارت ازدواج

چارت احساسی

چارت ترانزیت

مدیتیشن ماه کامل

چارت تولد

هوروسکوپ

چاکرالوژی

آسترولوژی چیست

نظرات کاربران

0نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *