X

عزیزان لطفا موقع خرید فیلتر شکن خود را خاموش کنند .


دوستان عزیز لطفا پس از خرید به حساب کاربری خود رفته و در قسمت دانلود ها فایلهای خود را اجرا و یا دانلود کنید. درصورت بروز مشکل با صبر وحوصله با مدیر سایت تماس گرفته و مشکل را بیان کنید، تا رفع شدن مشکل صبور باشید.

درمان فشار خون با مدیتیشن

  • نویسنده : کیوان هجرتی
  • تاریخ نوشته : 2022/10/14
  • تعداد نظر : 0 نظر

قبل تر راجب اینکه مدیتیشن چیست صحبت کردیم. حال نوبت آن رسیده که راجب اثرات درمانی مدیتیشن صحبت کنیم. یکی از بینهایت فوایدی که مدیتیشن و دوری از استرس دارد می‌تواند تاثیرات مثبت در روند بیماری های مرتبط به قلب باشد. چرا که با افزایش استرس باعث عصبی بودن و بالا رفتن ضربان قلب که در نتیجه آن فشار خون اتفاق می‌افتد. در ادامه نکاتی ارزشمندی راجب درمان فشار خونه با مدیتیشن گفته می‌شود.

درمان فشار خون بالا با مدیتیشن

تکنیک‌ های مدیتیشن، روش‌ های رایجی هستند که ممکن است در پیشگیری یا کاهش فشار خون بالا مفید باشند. متخصصان برجسته جهانی ، اخیراً در مورد استفاده از مدیتیشن برای کاهش فشار خون در افراد پیش از فشار خون بالا ، به نتایج جالبی دست پیدا کرده اند. در این مقاله ، به دنبال برجسته کردن مفروضات اساسی ، شناسایی نقاط قوت و ضعف و پیشنهاد راه‌ هایی برای کاهش فشار خون خواهیم بود. چاکرا ، یکی از اساسی ترین نکاتی است که باید بر‌روی آن سرمایه گذاری کنید ؛ اما نه از نوع هزینه ای ، بلکه از نوع زمانی. با انجام روش های چاکرا درمانی ، می توانید به نتایج مطلوبی از جمله کاهش فشار خون و ارتقا سلامتی خود دست پیدا کنید. یکی از راه های دستیابی به مثبت اندیشی ، به کار بردن روش های چاکرا درمانی و مدیتیشن می باشد. این روش ها ، نه تنها به سلامت روحی و روانی افراد کمک می کند ؛ بلکه در ارتقا سلامت جسمانی و فیزیکی نیز موثر می باشد.

اپلیکیشن‌ های مدیتیشن برای گوشی‌

اپلیکیشن‌ های مدیتیشن برای گوشی‌ های هوشمند در سال‌ ها اخیر به طور فزاینده‌ ای محبوب شده‌ اند ؛ زیرا مردم به دنبال راه‌ حل‌ های مقرون‌ بصرفه برای کنترل بهتر استرس و بهبود تمرکز هستند. اما از آنجایی که سطوح بالای استرس اغلب با فشار خون بالا مرتبط است ، بنابراین کاهش استرس می تواند سطح فشار خون شما را در محدوده سالم نگه دارد. اما آیا می دانید که چگونه استرس خود را کاهش دهیم ؟ راه های بسیار زیادی برای کنترل استرس و کاهش فشار خون بالا وجود دارد که بهترین آن ، مدیتیشن می باشد. آیا مدیتیشن روزانه واقعاً فشار خون شما را به مدت طولانی کاهش می دهد و اگر چنین است ، به چه میزان مدیتیشن نیاز دارید ؟ در حالی که تحقیقات در مورد اثرات مدیتیشن بر فشار خون بالا ادامه دارد ، برخی از مطالعات نتایج مثبتی را نشان داده اند. تجزیه و تحلیل چندین مطالعه ، نشان داد افرادی که مدیتیشن را به طور منظم در دوره های مختلف از هشت هفته تا یک سال انجام می دادند ، فشار خون خود را کاهش دادند. 

 

نقش مراقبه و مدیتیشن در کاهش استرس

کاهش فشار‌خون ، برای افراد مبتلا به فشار خون بالا و افراد با فشار خون طبیعی مشابه بود. مطالعه دیگری که بیماران مبتلا به بیماری های قلبی عروقی را به طور متوسط ​​به مدت پنج سال دنبال کرد ؛ نشان داد بیمارانی که مدیتیشن را تمرین می کردند تقریباً 50 درصد کمتر از میزان سکته مغزی ، حمله قلبی یا مرگ داشتند. تمرین منظم مدیتیشن فواید زیادی دارد ؛ خواب بهتر و بهبود توانایی کنترل استرس ، اغلب توسط تمرین‌ کنندگان ذکر می‌ شود. اما مطالعات متعدد همچنین نشان داده اند که مدیتیشن می تواند باعث کاهش فشار خون شود ؛ حتی در افراد مبتلا به فشار خون بالا. به نظر می رسد تکنیک های مدیتیشن ، کاهش های کم و در عین حال معنی داری را در فشار خون به صورت تک درمانی یا همراه با دارودرمانی سنتی ایجاد می کنند. مراقبه متعالی و کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی ، ممکن است از نظر بالینی کاهش قابل توجهی در فشار خون سیستولیک و دیاستولیک ایجاد کند. قبل از ارائه توصیه های قوی در مورد استفاده از مدیتیشن برای BP بالا ، آزمایشات بالینی تصادفی بیشتری لازم است.

 

چاکراهای فوقانی و نقش آنها

در گلو ، عدم تعادل بدنی خود را به صورت مشکلات تیروئید ، گلودرد ، التهاب حنجره ، عفونت گوش ، درد گردن و شانه نشان می دهد. عدم تعادل عاطفی خود را به صورت ترس از ارتباط ، اراده و خارج از کنترل بودن نشان می دهد. چاکرای چشم سوم ؛ در وسط ابرو ها قرار دارد و عدم تعادل بدنی خود را به صورت سردرد ، تاری دید ، مشکلات سینوسی ، تشنج ، کاهش شنوایی و عدم تعادل هورمونی نشان می دهد. عدم تعادل عاطفی خود را به صورت بدخلقی ، بی ثباتی و تأمل در خود نشان می دهد. چاکرای تاج در بالای سر قرار گرفته و عدم تعادل بدنی خود را به صورت افسردگی ، ناتوانی در یادگیری ، حساسیت به نور ، صدا و محیط نشان می دهد. عدم تعادل عاطفی خود را به صورت سردرگمی ، تعصب و شک به خود نشان می دهد. چاکرا های فوقانی ، نقش بسیار مهمی در خلق و خو و انواع رفتار های ما دارد.

 

نقش مدیتیشن در سلامت قلب و عروق

مدیتیشن می تواند به شما کمک کند تا با آرامش بیشتری در طول روز خود سپری کرده و ممکن است به شما در مدیریت علائم برخی شرایط پزشکی کمک کند. این عمل ، به مدت هزاران سال انجام شده و در اصل ، جهت ارتقا سطح کیفی زندگی بوده است. این روز ها ، مدیتیشن معمولا برای ریلکس کردن و کاهش استرس استفاده می شود. حتی شواهد بسیاری وجود دارد که نقش مدیتیشن را در کاهش فشار خون و ارتقا سلامت قلب و عروق نشان می دهد. مراقبه ، همچنین ممکن است در صورت داشتن شرایط پزشکی مفید باشد ؛ به خصوص شرایطی که ممکن است در اثر استرس بدتر شود ، مانند فشار خون بالا و هایپرتنشن. در حالی که تعداد فزاینده‌ ای از تحقیقات علمی از فواید مدیتیشن برای سلامتی پشتیبانی می‌ کنند ؛ برخی از محققان معتقدند هنوز نمی‌ توان در مورد فواید احتمالی مدیتیشن نتیجه‌ گیری کرد. با بکارگیری انواع روش های چاکرا درمانی و مثبت اندیشی ، می توان بر‌ بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی غلبه کرد.

 

مطالب کاربردی :

مثبت اندیشی و تکینک های مثبت اندیشی

چاکرا چیست و کجای بدن قرار دارد؟

هوروسکوپ ازدواج

چارت ازدواج

چارت احساسی

چارت ترانزیت

مدیتیشن ماه کامل

آسترولوژي چیست

نظرات کاربران

0نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *