X

عزیزان لطفا موقع خرید فیلتر شکن خود را خاموش کنند .


دوستان عزیز لطفا پس از خرید به حساب کاربری خود رفته و در قسمت دانلود ها فایلهای خود را اجرا و یا دانلود کنید. درصورت بروز مشکل با صبر وحوصله با مدیر سایت تماس گرفته و مشکل را بیان کنید، تا رفع شدن مشکل صبور باشید.

تکنیک های سریع رفع خستگی روزانه بدون کافئین

  • نویسنده : کیوان هجرتی
  • تاریخ نوشته : 2022/10/19
  • تعداد نظر : 0 نظر

در بسیاری از موارد ، خستگی ناشی از استرس ، کم خوابی ، رژیم غذایی نامناسب و سایر عوامل سبک زندگی است. اگر احساس می‌ کنید که از خستگی رنج می‌ برید (خستگی شدیدی که با استراحت و خواب تسکین نمی‌ یابد) ، ممکن است یک بیماری زمینه‌ ای داشته باشید. اما با استفاده از تکنیک های سریع رفع خستگی روزانه بدون کافئین ، می توانید انرژی دوباره ای را به زندگی خود هدیه کنید. برای غلبه بر خستگی غذا بخورید ؛ اما در وعده های متعدد و حجم کم. یک راه خوب برای حفظ انرژی در طول روز ، این است که هر 3 تا 4 ساعت یکبار وعده‌های غذایی منظم و میان‌ وعده‌ های سالم بخورید ؛ نه اینکه یک وعده غذایی پر حجم را مصرف کنید. انجام‌ روزانه تکنیک های مدیتیشن و چاکرا تراپی نیز ، می تواند عوامل موثری باشد که خستگی روزانه شما را کاهی می دهد. با انجام این روش ها ، می توانید بر بی حالی و کسالت خود غلبه کرده و مثبت اندیشی را جایگزین سبک روزانه خود کنید.

 

ورزش هوازی با شدت متوسط

ممکن است احساس کنید ورزش آخرین چیزی است که به ذهنتان می رسد. اما در واقع ، ورزش منظم باعث می شود در دراز مدت کمتر احساس خستگی کنید ، بنابراین انرژی بیشتری خواهید داشت. حتی یک پیاده روی 15 دقیقه ای نیز می تواند انرژی شما را افزایش دهد و با فعالیت بدنی مکرر فواید آن افزایش می یابد. بهتر است با ورزش های سبک و کم حجم شروع کنید. آن را به تدریج طی هفته ها و ماه ها افزایش دهید تا زمانی که به هدف توصیه شده 2 ساعت و 30 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط (مانند دوچرخه سواری یا پیاده روی سریع) در هفته برسید. برای به دست آوردن انرژی وزن کم کنید. اگر بدن شما وزن اضافی را تحمل می کند ، ممکن است عاملی برای خستگی شما باشد و همچنین فشار اضافی بر قلب شما وارد می کند که می تواند شما را خسته کند. وزن خود را کاهش دهید و احساس انرژی بسیار بیشتری خواهید داشت. جدای از تغذیه سالم ، بهترین راه برای کاهش وزن و حفظ آن ، تحرک بیشتر و ورزش بیشتر است.

 

استرس انرژی زیادی را مصرف می کند

بسیاری از افراد ، در طول روز به خوابی که برای هوشیاری نیاز دارند ، نمی رسند. رفتن به رختخواب و بیدار شدن هر روز صبح در ساعت معین ، به بدن شما این فرمان را می دهد که باید از یک اصول خاصی پیروی کند و همین عامل ، باعث می شود تا خستگی کمتری را تجربه کنید. قبل از رفتن به رختخواب ، زمانی را برای استراحت اختصاص دهید. برای افزایش انرژی ، استرس را کاهش دهید ؛ چرا که استرس انرژی زیادی را مصرف می کند. با استفاده از تکنیک های سریع رفع خستگی روزانه بدون کافئین ، می‌ توانید زندگی ایده آلی را برای خود رقم بزنید. سعی کنید فعالیت های آرامش بخش را وارد روز خود کنید. استفاده از تکنیک های مدیتیشن و چاکرا درمانی ، می توانید بر خستگی روزانه خود غلبه کنید. ورزش کردن در باشگاه ، یوگا یا تای چی ، گوش دادن به موسیقی یا خواندن یک‌ موزیک مورد علاقه ، وقت گذرانی با دوستان و یا هر چیزی که ذهن را آرام کند ، انرژی شما را بهبود می بخشد و کمک به مثبت اندیشی می کند.

 

روش های کاهش مصرف کافئین

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد درمان های گفتاری مانند مشاوره یا درمان شناختی رفتاری (CBT) ، ممکن است به مبارزه با خستگی یا افسردگی ناشی از استرس ، اضطراب یا خلق و خوی ضعیف کمک کند. روانپزشکان ، توصیه می کنند هرکسی که احساس خستگی می کند باید کافئین را قطع کند. بهترین راه برای انجام این کار ، این است که به تدریج مصرف تمام نوشیدنی های کافئین دار را در یک دوره 3 هفته ای متوقف کنید. کافئین در موارد زیر یافت می شود ؛ قهوه ، چای ، کولا ، نوشیدنی های انرژی زا ، برخی مسکن ها و داروهای گیاهی. تکنیک های سریع رفع خستگی روزانه بدون کافئین مانند ؛ مدیتیشن ، درمان با چاکرا و مثبت اندیشی ، انرژی بدن شما را به مراتب بالاتر از قبل خواهند برد.  سعی کنید به مدت یک ماه ، کاملاً از کافئین خودداری کنید تا ببینید آیا بدون آن کمتر احساس خستگی میکنید یا خیر. برای کسب اطلاعات بیشتر ، به پزشک معالج و متخصص مربوطه مراجعه کنید.

 

نقش رژیم غذایی در افزایش سطح انرژی بدن

اگر انرژی بیشتری می خواهید ، به رژیم غذایی خود نگاه کنید و مطمئن شوید که این دستورالعمل های اساسی را دنبال می کنید ؛ آب زیاد بنوشید. بدن کم‌ آب ،عملکرد کمتری دارد. مراقب مصرف کافئین باشید. 1 یا 2 نوشیدنی کافئین دار در روز مانند قهوه ، چای یا کولا ، می تواند انرژی و هوشیاری ذهنی شما را افزایش دهد ، اما بیش از 6 نوشیدنی کافئین دار در روز ، ممکن است شما را مضطرب ، تحریک پذیر کند و بر عملکرد شما تاثیر منفی بگذارد. غذا متابولیسم شما را افزایش می دهد و به بدن شما انرژی می دهد تا بسوزد. مغز برای سوخت به گلوکز متکی است ، بنابراین وعده های غنی از کربوهیدرات مانند غلات یا نان غلات کامل را انتخاب کنید. سعی کنید به طور منظم غذا بخورید تا سطح انرژی خود را در طول روز حفظ کنید و انجام تکنیک های مدیتیشن ، مثبت اندیشی و درمان چاکرا را فراموش نکنید.

 

مطالب کاربردی :

مدیتیشن چیست؟

مثبت اندیشی و تکینک های مثبت اندیشی

چاکرا چیست و کجای بدن قرار دارد؟

چارت ازدواج

چارت احساسی

چارت ترانزیت

مدیتیشن ماه کامل

چارت تولد

هوروسکوپ

چاکرالوژی

آسترولوژی چیست

نظرات کاربران

0نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *