X

عزیزان لطفا موقع خرید فیلتر شکن خود را خاموش کنند .


دوستان عزیز لطفا پس از خرید به حساب کاربری خود رفته و در قسمت دانلود ها فایلهای خود را اجرا و یا دانلود کنید. درصورت بروز مشکل با صبر وحوصله با مدیر سایت تماس گرفته و مشکل را بیان کنید، تا رفع شدن مشکل صبور باشید.

مثبت گرایی سمی چیست

  • نویسنده : کیوان هجرتی
  • تاریخ نوشته : 2022/10/26
  • تعداد نظر : 0 نظر

مثبت گرایی سمی ، افراد را تشویق می کند تا احساسات دشوار را نادیده بگیرند و به طور بالقوه قدرت این احساسات را تشدید می کند. اگرچه مثبت اندیشی فوایدی دارد ، اما هیچ کس نمی تواند همیشه مثبت فکر کند. وادار کردن کسی به ابراز تنها احساسات مثبت ، می تواند توانایی او در برقراری ارتباط را خفه کند و باعث شود به خاطر داشتن افکار منفی نسبت به خود احساس بدی داشته باشد. انجام مدیتیشن و روش های تمرکز بر روی چاکرا های انرژی ، می توانید به شما در ایجاد مثبت اندیشی و تفکرات اصولی کمک کند. مثبت گرایی سمی بر این عقیده است که مردم باید روی همه تجربیات ، حتی آنهایی که عمیقاً غم انگیز هستند ، چرخشی مثبت داشته باشند. این تفکر ، می تواند احساسات منفی را خاموش کند ، غم و اندوه را سرکوب کند و باعث شود افراد تحت فشار باشند ، حتی زمانی که در حال مبارزه هستند وانمود به شادی می کنند.

 

مطالعات بر‌ روی مبحث مثبت گرایی سمی

این روش در برخی موارد ممکن است خود تحمیلی باشد. به عنوان مثال ، ممکن است فردی سعی کند تا همواره با ظاهر سازی در هر زمینه ای ، خود را خوشحال نشان دهد. با این حال ، این می تواند یک فشار خارجی نیز به شمار آید ، مانند زمانی که مردم به فردی که سوگوار است می گویند ادامه دهد یا در از دست دادن خود به دنبال نکته مثبت باشد. برای چندین دهه ، کتاب ها و رسانه های عمومی ارزش بالقوه تفکر مثبت را برجسته کرده اند و شواهدی وجود دارد که نشان می دهد می تواند سلامت روان را بهبود بخشد. به عنوان مثال ، یک مطالعه در سال 2018 روی دانشجویان نشان می دهد که عزت نفس بالا ، ممکن است از تفکر مثبت حمایت کرده و خطر ایده ها و حرکات خودکشی را کاهش دهد. با این حال ، داده‌ هایی که مزایای مثبت اندیشی را برجسته می‌ کنند همچنین نشان می‌ دهند که عواملی مانند حمایت اجتماعی و خودکارآمدی ، با تفکر مثبت برای بهبود بهزیستی تعامل دارند.

 

خطرات و معایب مثبت اندیشی سمی

مثبت گرایی سمی ، تفکر مثبت را به عنوان تنها راه حل مشکلات تحمیل می کند و از فرد می خواهد که از تفکر منفی یا ابراز احساسات منفی خودداری کند. تحقیقات پیرامون مثبت اندیشی ، به طور کلی بر مزایای داشتن یک دیدگاه خوشبینانه در هنگام تجربه یک مشکل متمرکز است. در مقابل ، مثبت گرایی سمی ، بدون توجه به چالش هایی که با آن روبرو هستند ، از افراد مثبت اندیش می طلبد که به طور بالقوه احساسات خود را خاموش کرده و آنها را از جستجوی حمایت اجتماعی باز می دارد. برخی از نمونه های مثبت گرایی سمی عبارتند از ؛ به پدر و مادری که فرزندشان فوت کرده است بگویند خوشحال است که حداقل می توانند بچه دار شوند. یک دیدگاه کلی مثبت مضر نیست ؛ با این حال ، فردی که معتقد است فقط باید مثبت باشد ، ممکن است مشکلات جدی را نادیده بگیرد یا به مسائل بهداشت روانی اساسی خود توجه نکند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع روش های مدیتیشن و درمان با چاکرا ، می توانید از پزشک مشاور کمک بگیرید.

 

نادیده گرفتن مثبت گرایی سمی و اثرات آن

یکی از خطرات مثبت گرایی سمی عبارتند از ؛ نادیده گرفتن آسیب واقعی. یک بررسی روایتی در سال 2020 از 29 مطالعه درباره خشونت خانگی ، نشان داد که سوگیری مثبت ، ممکن است باعث شود افرادی که سوء استفاده را تجربه می کنند ، شدت آن را دست کم گرفته و در روابط توهین آمیز باقی بمانند. خوش بینی ، امید و بخشش ، خطر ماندن افراد در کنار سوء استفاده کنندگان و قرار گرفتن در معرض تشدید سوء استفاده را افزایش می دهد. اندوه و غم در مواجهه با از دست دادن هر چیزی طبیعی است. فردی که به طور مکرر پیام هایی برای ادامه دادن یا شاد بودن می شنود ، ممکن است احساس کند که دیگران به از دست دادن او اهمیت نمی دهند. برای مثال ، والدینی که فرزندشان را از دست داده اند ، ممکن است احساس کنند که فرزندشان برای دیگران بی اهمیت است و غم و اندوه آنها را تشدید می کند. افرادی که در مواجهه با سختی ها احساس فشار می کنند تا لبخند بزنند ، ممکن است کمتر به دنبال حمایت باشند.

 

آیا مثبت گرایی سمی هم معنای نادیده گرفتن احساسات منفی می باشد ؟

کسانی که مثبت گرایی سمی دارند ، ممکن است احساس انزوا یا شرم از احساسات خود کنند و آنها را از درخواست کمک باز دارد. به گفته انجمن روانپزشکی آمریکا ، مثبت گرایی سمی می تواند فرد را از جستجوی درمان سلامت روان باز دارد. هر رابطه ای چالش هایی دارد. مثبت اندیشی سمی افراد را تشویق می کند که این چالش ها را نادیده گرفته و روی چیزهای مثبت تمرکز کنند. این رویکرد ، می تواند ارتباطات و توانایی حل مشکلات رابطه را از بین ببرد. برای مقابله با این مشکل ، می توانید انجام روزانه تکنیک های مدیتیشن و چاکرا تراپی را در دستور کار خود قرار دهید. مثبت اندیشی ، تفاوت بسیار زیادی با مثبت گرایی سمی دارد. همه گاهی اوقات احساسات منفی را تجربه می کنند. مثبت اندیشی سمی ، افراد را تشویق می کند تا احساسات منفی خود را نادیده بگیرند ؛ حتی اگر این احساسات بر‌ گلوی آنها فشار وارد کند. وقتی فردی نتواند احساس مثبت داشته باشد ، ممکن است احساس کند که در حال شکست است.

مطالب کاربردی :

مدیتیشن چیست؟

مثبت اندیشی 

چاکرا چیست و کجای بدن قرار دارد؟

چارت ازدواج

چارت احساسی

چارت ترانزیت

مدیتیشن ماه کامل

چارت تولد

هوروسکوپ

چاکرالوژی

آسترولوژی چیست

 

 

نظرات کاربران

0نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *