X

عزیزان لطفا موقع خرید فیلتر شکن خود را خاموش کنند .


دوستان عزیز لطفا پس از خرید به حساب کاربری خود رفته و در قسمت دانلود ها فایلهای خود را اجرا و یا دانلود کنید. درصورت بروز مشکل با صبر وحوصله با مدیر سایت تماس گرفته و مشکل را بیان کنید، تا رفع شدن مشکل صبور باشید.

مسافرت یا مدیتیشن؛ کدام یک بهتر است؟

  • نویسنده : کیوان هجرتی
  • تاریخ نوشته : 2022/10/16
  • تعداد نظر : 0 نظر

فایده مدیتیشن بیشتر است یا مسافرت ؟

ثابت شده است که مدیتیشن ، استرس و اضطراب را کاهش داده و آن را به ابزاری مفید برای کسانی تبدیل می‌ کند که در حال‌ انجام کار های پر استرس قرار دارند. در مقایسه با روش های دیگر کاهش استرس و برقراری آرامش ، اجرای مدیتیشن جز اولویت ها می باشد. اما آیا فایده مدیتیشن بیشتر است یا مسافرت ؟ همانطور که هر کسی تجربه آن را دارد ، رفتن به مسافرت یکی از بهترین راه های دور شدن از شلوغی های اطراف و استرس های روزانه موجود در جامعه می باشد. وقتی صحبت از ذهن آگاهی و مدیتیشن می شود ، ممکن است فکر کنید که برای به دست آوردن هر گونه فوایدی نیاز به سال ها آموزش یا یک سفر معنوی است. با انجام این تکنیک ، چاکراهای شما باز شده و جریان مثبتی از انرژی در وجود افراد باز می شود. همین امر ، به شما کمک می کند تا به مثبت اندیشی و تفکر مثبت روی آورده و زندگی خود را مطابق با ارزش های انسانی قرار دهید.

 

ماهیت مدیتیشن چیست ؟

در واقع ماهیت این تمرین (مدیتیشن) ، بسیار ساده است و تکنیک های آن می تواند برای بسیاری از موقعیت های استرس زا پاسخگو باشد. مطمئناً ، تجربه سفر به راحتی با دور کردن شما از کار های روزمره شما را خوشحال تر می کند. اگر بتوانید از والدین ، فرزندان ، کار بی وقفه ، حیوانات خانگی ، تکالیف ، کلاس های درسی ، کار نیمه وقت ، درس خواندن برای امتحانات یا هر چیز دیگری که احتمالاً جزئی از مشغله شما است دور شوید ؛ قطعاً لبخندی بر لبان شما خواهد نشست. بنابراین ، مسافرت یکی از راه های مناسب برای کاهش استرس و آرام کردن ذهن های پرمشغله می باشد. اما اینکه کدام راه از فواید بیشتری برخوردار است ، جای سوال می باشد. در پاسخ به این سوال که فایده مدیتیشن بیشتر است یا مسافرت ؟ باید گفت که هر یک ، از مزایای خاص خود برخوردار بوده و جز بهترین روش ها برای کنترل اضطراب و کاهش مشغله های ذهنی می باشد.

 

درمان چاکرا با روش های مدیتیشن

به دور از اغراق ، سفر از راه های بسیاری شما را شاد می کند. پولی که برای انجام کاری (که «خریدهای تجربی» نامیده می‌ شود) خرج می‌ شود ، نسبت به پولی که برای داشتن چیزی خرج می‌ شود ، احساس خوشبختی طولانی‌ تری در شما ایجاد می‌ کند. به عنوان مثال ، رفتن به یک سفر خوشحال کننده و تفریحی ، می تواند به اندازه ساعت ها مدیتیشن و مراقبه عمیق تاثیر داشته باشد. اما آیا تمامی ما ، هزینه کافی برای رفتن به مسافرت های طولانی مدت و دلخواه را داریم ؟ طبیعتاً خیر. جای اینکه هزینه های بسیاری برای رزرو تور و رفتن به سفر خرج می کنیم ، می توانیم تنها با صرف چند ساعت مدیتیشن در روز ، بهترین نتایج را کسب کنیم. مدیتیشن می تواند به افراد ، احساس بی نظیر آرام بودن و حس خوشحالی روانی را القا کند. با کمک این روش ، می توانید بلاها و بیماری های بسیاری که مربوط به چاکرا می شود را از خود دور کنید.

 

آیا مدیتیشن جایگزین درمان طب سنتی است ؟

برخی تحقیقات نشان می دهد که مدیتیشن ، ممکن است به افراد در مدیریت شرایطی مانند ؛ اضطراب ، آسم  ، سرطان ، درد مزمن ، افسردگی ، بیماری قلبی ، فشار خون بالا ، سندرم روده تحریک‌ پذیر ، مشکلات خواب ، سردرد های تنشی به افراد کمک کند. در صورت داشتن هر یک از این شرایط یا سایر مشکلات سلامتی ، حتماً با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد مزایا و معایب استفاده از مدیتیشن صحبت کنید. به جای صرف هزینه های زیاد برای یافتن آرامش در نقاط دوردست کشور و جهان ، می توانید تنها چند ساعت را در هفته ، صرف انجام روش های مدیتیشن و مدیریت چاکراهای خود کنید. با انجام این تکنیک ها ، به نتایج بسیار جالبی از جمله مثبت اندیشی و دوری از شک و دودلی دست پیدا خواهید کرد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که مدیتیشن ، جایگزین درمان طب سنتی نیست ؛ بنابراین ، تداخلی با استفاده از دارو های گیاهی مطلوب نخواهد داشت.

 

انواع روش های مدیتیشن 

در برخی موارد نادر ، مدیتیشن ممکن است علائم مرتبط با برخی شرایط سلامت روان را بدتر کند ؛ اما ممکن است یک مکمل مفید برای درمان دیگر شما باشد. مراقبه ، یک اصطلاح کلی و به معنای راه های متعدد برای رسیدن به حالت آرامش است. انواع مختلفی از تکنیک های مدیتیشن و آرامش وجود دارد که دارای اجزای مختلفی هستند. اما تمامی این روش ها ، دارای یک هدف مشترک برای رسیدن به آرامش درونی می‌ باشند. در پی رسیدن به آرامش درونی ، اعصاب و روان شخص به یک ثبات نسبی رسیده و مثبت اندیشی در وجود او نهادینه خواهد شد. برای اینکه هر هفت چاکرا شما از انرژی مناسبی برخوردار بوده و همواره سلامت کافی را داشته باشد ؛ بهتر است که از تکنیک ها و راه های مراقبه بهره ببرید.  راه های مدیتیشن می تواند شامل موارد زیر باشد ؛ مدیتیشن هدایت شده که گاهی اوقات نیز ، تصویرسازی هدایت شده یا تجسم نامیده می شود. با این روش مدیتیشن ، شما تصاویر ذهنی از مکان ها یا موقعیت هایی که برایتان آرامش بخش است را ایجاد می کنید و سعی می کنید تا حد امکان ، از حواس بیشتری مانند بوها ، مناظر ، صداها و بافت ها استفاده کنید. 

 

مطالب کاربردی :

هوروسکوپ ازدواج

چارت ازدواج

چارت احساسی

چارت ترانزیت

مدیتیشن ماه کامل

آسترولوژي چیست

نظرات کاربران

0نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *