X

عزیزان لطفا موقع خرید فیلتر شکن خود را خاموش کنند .


دوستان عزیز لطفا پس از خرید به حساب کاربری خود رفته و در قسمت دانلود ها فایلهای خود را اجرا و یا دانلود کنید. درصورت بروز مشکل با صبر وحوصله با مدیر سایت تماس گرفته و مشکل را بیان کنید، تا رفع شدن مشکل صبور باشید.

چطور با مدیتیشن و تمرکز ذهن به آرامش برسیم؟

  • نویسنده : admin-seo
  • تاریخ نوشته : 2022/03/29
  • تعداد نظر : 0 نظر
چطور با مدیتیشن و تمرکز ذهن به آرامش برسیم؟

در زمان های قدیم بسیاری از مردم که وابسته به مذهب بودند از روش مدیتیشن استفاده می کردند، اما در آن زمان به آن مدیتیشن نمی گفتند. مدیتیشن باعث کاهش اضطراب و استرس و افزایش مثبت اندیشی می شود. امروزه به دلیل افزایش مشغله های زیاد فکری و به وجود آمدن استرس زیاد، افراد زیادی به مراقبه و انجام مدیتیشن روی آوردند. در علم نیز ثابت شده است که با انجام مراقبه و مدیتیشن انسان به آرامش ذهن و جسم می رسد. امروزه افراد زیادی به دنبال آرامش هستند؛ چرا که انسان با آرامش می تواند به اهداف خود برسد. بنابراین مدیتیشن و مراقبه یک امر مهم و کاربردی شده است. علم مدیتیشن و آسترولوژی هر دو از روش های زمان گذشته بوده که امروزه با پیشرفت تکنولوژی تبدیل به علم شده است.

انواع مراقبه

داشتن ذهن و جسمی آرام باعث سلامتی و تعادل بدن انسان می شود؛ اگر انسان دچار اضطراب و استرس باشد نمی تواند کار های روزمره و یا حتی اهداف خود را انجام دهد. بنابراین آرامش تاثیر بسزایی در موفقیت شما دارد. امروزه مراقبه و مدیتیشن یک علم تلقی شده و دیگر مانند گذشته به آن تخیل یا تعصبات مذهبی نمی گویند.
در حال حاضر مدیتیشن و مراقبه پیشرفت های بسیاری کرده به گونه ای که دارای روش های مختلف با کارایی های متفاوت می باشد. شما می توانید هر یک از روش ها را که می خواهید انتخاب کرده و به شکل روزانه انجام دهید.
روش های مختلف مدیتیشن متفاوت می باشد اما در کل هدف همه ی روش ها رسیدن به آرامش است. توجه داشته باشید، روشی را انتخاب کنید که بتوانید با آن ارتباط خوبی برقرار کنید؛ به گونه ای که انجام آن به شما حس خوب داده و تاثیر زیادی درون شما می گذارد. چارت تولد به شما نشان می دهد که متولدین هر ماه به چه اندازه بر روی ذهن خود تمرکز دارند.

آرامش ذهن با مدیتیشن

انواع روش های مدیتیشن ( راه های رسیدن به آرامش )

مدیتیشن انواع مختلفی دارد که در ادامه به توضیح هر کدام از آن ها می پردازیم.

مراقبه تمرکز بر روی تنفس

این روش معمولا طرفداران زیادی دارد چرا که آرامش زیادی می دهد؛ این مراقبه به گونه ای است که ابتدا می بایست بر روی زانو های خود بنشینید و سپس شروع به نفس کشیدن کنید. به صدای دم و بازدمتان گوش کنید و تمام حواس خود را به نفس کشیدن مشغول کنید، بعد از گذشت سه دقیقه حس بسیار خوبی به شما منتقل می شود.

مطلب پیشنهادی: مثبت اندیشی

مراقبه تصویرسازی و تلقین ذهنی

آرامش ذهن با مدیتیشن، برای انجام این روش از مدیتیشن ابتدا می بایست در جای آرامی قرار بگیرید و سپس در آن جا شروع به فکر کردن کنید به مکان های آرام مثل دریا ، جنگل ، ساحل و….. فکر کنید. بعد از این کار می توانید با گذاشتن صدای اشخاص تصویر سازی کنید؛ این امر باعث شده تا شما از استرس ها و اضطراب های روزمره رهایی پیدا کنید. این روش بیشتر برای آرام کردن ذهن شما می باشد . برای آن که متوجه شوید حس و حالتان خوب است بهتر است یک چارت احساسی برای خود در نظر بگیرید.

مراقبه ساختاری بیرونی

همان طور که از اسم این مراقبه پیداست شما می توانید برای مراقبه از شئ بیرونی نیز استفاده نمایید. معمولا از شئ مانند شمع استفاده می کنند ،به این گونه که شمع را روشن کرده و در مکانی آرام قرار می دهند. سپس مقابل شمع چهار زانو نشسته و به شمع نگاه کرده و بعد چشم هایشان را می بندند، این امر باعث شده تا افراد تمرکز زیادی بر روی یک موضوع داشته باشند.

آرامش ذهن با مدیتیشن،ذکر مانتراها

در این روش از مراقبه شما از ذکر های مانتراها استفاده می کنید، این ذکر ها همان حرف های صدا دار مثل اوم هستند یا کلماتی که باعث شده تا تمرکز زیادی کنید. در انجام این مراقبه باید هر چه که می توانید این کلمات را بگویید چرا که باعث می شود تا توجه و تمرکز زیادی بر روی مراقبه کنید.

آرامش ذهن با مدیتیشن،مراقبه عشق و محبت

آرامش ذهن با مدیتیشن،افرادی که دچار افسردگی می باشند معمولا از این روش مراقبه استفاده می کنند، شخص در این روش به محبت ، عشق ورزیدن و حس خوب فکر می کند. این کار باعث شده تا حس خوب تمام بدن آن ها را فرا بگیرد و حضور و محبت خدا را بیشتر از هر موقع احساس کنند. با انجام این روش حال افراد افسرده و اندوه گین به سرعت خوب می شود. چارت ازدواج نشان می دهد که افرادی که مراقبه عشق و محبت انجام می دهند کمتر دچار اختلاف و طلاق می شوند.

مراقبه چاکراها

شاید برایتان سوال باشد که چاکراهای بدن چیست ؟ چاکراها همان نقاط انرژی بدن هستند که در هنگام زندگی روزمره انسان ها انرژی از آن جا دریافت و خارج می شود. در مواردی که چاکرا ها درست کار نکنند و انسان دچار اختلال شوند؛ می بایست از این نوع مراقبه استفاده کرد. با مراقبه چاکراها باعث شده تا انسان انرژی زیادی دریافت کرده و چاکراها به حالت متوازن خود برگردند.

آرامش ذهن با مدیتیشن،روشه ای عملی مراقبه

این روش معمولا زیاد مورد استقبال افراد قرار گرفته است در این روش فرد تمام تمرکز خود را روی کاری که می خواهد انجام دهد مثل آشپزی، موسیقی، خیاطی و… می گذارند. شخص چون تمام تمرکز خود را بر روی کاری که می خواهد انجام دهد می گذارد؛ آرامش زیادی در حین کار دریافت می کند. این علاوه بر آرامش باعث شده تا کار مورد نظر به بهترین شکل ممکن نیز انجام شود.مدیتیشن یا مراقبه همان مثب اندیشی می باشد که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ مراقبه دارای راه های مختلفی می باشد، اما همه این راه ها در کل به رسیدن آرامش کمک انسان می کند . همان طور که در این مقاله گفته شد مدیتیشن یک علم تلقی می شود. در این علم از هوروسکوپ ازدواج، هوروسکوپ و… گفته شده است. این علم باعث شده تا افراد افسرده حال خود را خوب کنند و از انرژی منفی به دور باشند.

مطالب کاربردی :

مدیتیشن چیست؟

هوروسکوپ ازدواج

چارت ازدواج

چارت احساسی

چارت ترانزیت

مدیتیشن ماه کامل

چارت تولد

هوروسکوپ

چاکرالوژی

آسترولوژی چیست

نظرات کاربران

0نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *