X

عزیزان لطفا موقع خرید فیلتر شکن خود را خاموش کنند .


دوستان عزیز لطفا پس از خرید به حساب کاربری خود رفته و در قسمت دانلود ها فایلهای خود را اجرا و یا دانلود کنید. درصورت بروز مشکل با صبر وحوصله با مدیر سایت تماس گرفته و مشکل را بیان کنید، تا رفع شدن مشکل صبور باشید.

پیشگویی با آسترولوژی

  • نویسنده : کیوان هجرتی
  • تاریخ نوشته : 2022/11/07
  • تعداد نظر : 0 نظر
پیشگویی با آسترولوژی

«علم بررسی انرژی سیارات و تأثیر آنها در زندگی انسان که بر اساس آن می توان شخصیت و رفتار افراد را پیش بینی کرد». اخترشناسان ادعا می کنند که با توجه به موقعیت سیارات در زمان تولد، می توانند به اصطلاح نمودار تولد را ترسیم کنند که دارای 12 خانه است. هر خانه جنبه ای از یک شخص را تعریف می کند. مشخصات ظاهری و فیزیکی، درآمد و دارایی های غیرمالی، والدین و محل زندگی، تحصیلات و شغل، ازدواج و طلاق، ترس ها و اهداف و حتی جنایت و مرگ. پس از دریافت اطلاعات در مورد تولد شما، از جمله روز، ساعت، دقیقه و شهر، اخترشناسان ادعا می کنند که سیاره حاکم، علامت زودیاک و عنصر غالب وجود شما را تعیین کرده اند. به عنوان مثال، اگر در مرداد متولد شده باشید، به شما می گویند که علامت زودیاک شما لئو (لئو) است، سیاره شما خورشید است، عنصر شما آتش است و شما این ویژگی ها را دارید. شجاعت، اعتماد به نفس، خودخواهی و کوته فکری. بنابراین، همه کسانی که اتفاقاً در تاریخ خاصی متولد می شوند، در گروه قرار می گیرند. صرف نظر از ویژگی های موروثی و اکتسابی آنها، فارغ از تأثیر تربیت و تحصیل، شرایط اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی، صرف نظر از اراده و اختیار شخصی. بسیاری از افرادی که از نظر شغلی، تحصیلی، مشکلات مسکن، مشکلات عاطفی و … مشکل دارند و به دنبال راه میانبر هستند، به راحتی پول کلانی را صرف بسته ها یا مشاوره های آنلاین طالع بینی و پیشگویی با آسترولوژی می کنند می کنند.

ارتباط طالع بینی با نجوم چگونه است؟

طالع بینی، آسترولوژی و به عبارت دقیق تر، «قواعد طالع بینی» با ستاره شناسی باستانی مرتبط است که تصویری متفاوت از جهان امروزی داشت. جهان طرفدار نظریه «زمین مرکزی» و معتقد بود که همه ستارگان و سیارات در داخل آسمان هستند که با حرکتی دایره ای و دلخواه آنها را به دور زمین می چرخاند. از آنجایی که حرکت این سیارات بر اساس ذهن است، با مشاهده موقعیت آنها و تفسیر موقعیت آنها می توان به سرنخ هایی از وقایع زمینی و سرنوشت افراد دست یافت. بر اساس این جهان بینی، آسمان ها و اجرام آسمانی اراده ای بالاتر از انسان ابراز می کردند و در نتیجه موقعیت آنها را نشانه سرنوشت و حوادث می دانستند. به این ترتیب است که شکل آسمان در زمان تولد انسان اهمیت دارد، اما اکنون با کمک ستاره شناسی جدید، داده های رصدی و تلسکوپ ها می دانیم که زمین مرکز جهان نیست و یکی از سیارات منظومه شمسی است. می دانیم که سیارات در آسمان نمی چرخند، بلکه در مدارهایی به دور خورشید می چرخند. بنابراین، مبنایی که طالع بینی بر اساس آن قابل قبول بود، امروزه وجود ندارد. مهم این است که ستاره شناسان منجم نیستند و آنچه علم آسمان می نامند حتی واقعیت نجومی هم ندارد. آنها به شما می گویند که در یک روز خاص به دلیل اتصال مشتری و زحل اتفاقی خواهد افتاد. از آنجایی که اغلب در مراکز رواج علم با مراجعه کنندگان این افراد مواجه می شویم، سعی میکنیم ابتدا مبانی نجومی ادعای آنها را بررسی کنیم. وقتی از دیدگاه زمینی ما دو جسم در آسمان با هم ظاهر می شوند که این فقط یک پدیده نجومی است و از نظر فیزیک جدید نمی تواند تاثیری روی زمین بگذارد.

روند پیشگویی با آسترولوژی به چه شکل است؟

ستاره شناسان به شما می گویند که علم آنها راه را از گذشته های دور به مردم نشان داده است و از طرف دیگر در مورد نپتون و پلوتون، انرژی و ارتعاش صحبت می کنند. در گذشته، نپتون و پلوتون اصلا وجود نداشتند – امروزه پلوتون یک سیاره کوتوله در نظر گرفته می شود. فقط سیارات پرنور یعنی قبل از زحل رصد شده اند و سیارات بعد از آنها تا امروز که با تلسکوپ دیده می شوند با چشم دیده نشده اند. انرژی و ارتعاش در نجوم باستانی استفاده نمی شد. فرض کنید اخترشناسان دانش خود را گسترش داده اند، اما آیا کلمات کلیدی آنها معنایی دارد؟ وقتی در مورد اجسامی که از ما بسیار دور هستند صحبت می کنیم، کلمه “انرژی” به چه معناست؟ با توجه به این فاصله زیاد، از جرمی خارج از منظومه شمسی، اگر منبع انرژی و امواج الکترومغناطیسی باشد، مقدار کمی به زمین می رسد. ستاره شناسان سال هاست که با قرار دادن تلسکوپ های رادیویی آرایه ای در مناطق وسیعی از زمین و افزایش دیافراگم تلسکوپ ها و ارسال تلسکوپ های فضایی مانند هابل و جیمز وب به فضا در قالب پروژه های گران قیمت تلاش می کنند تا این امواج را دریافت کنند،میتوان گفت شدت نور چراغ قوه تلفن شما بیشتر از شدت نور یک ستاره نزدیک است که نور آن نیز بخشی از خانواده بزرگتری از امواج الکترومغناطیسی است که از آسمان می رسد. یا مثلاً وقتی اخترشناسان در مورد “ارتعاشات” سیارات صحبت می کنند، باید پرسید دقیقاً منظور آنها چیست؟ ارتعاش مادی که می دانیم مثلا امواج دریا؟ در این صورت برای انتقال این ارتعاش به مواد کافی نیاز داریم که قطعا در این فواصل بین ستاره ای وجود ندارد. یا امواج غیر مادی مانند امواج الکترومغناطیسی؟ امواج الکترومغناطیسی خانواده بزرگی از “امواج رادیویی” با طول موج بلند، انرژی کم و چرخه های کم در ثانیه تا “گاما” با طول موج کوتاه، انرژی بالا و چرخه های بالا در ثانیه هستند، و هر کسی که کمی از نجوم بداند قطعا به شما خواهد گفت. مشتری نمی تواند یک مولد پرتو گاما باشد و فرستنده های رادیویی و تلویزیونی شما امواج رادیویی بسیار قوی تری نسبت به دیگر کهکشان ها منتشر می کنند. بنابراین، اگر قبول دارید که سرنوشت شما توسط امواج (یا به قول ستاره شناسان ارتعاش) تعیین می شود، باید سرنوشت خود را در منابع تولید امواج روی زمین، مثلاً در فرستنده رادیویی، جستجو کنید، زیرا این امواج بسیار قوی تر هستند. به عنوان مثال، از خود بپرسید « قمر در عقرب» به چه معناست که بر اساس آن اخترشناسان در مورد تصمیمات شما به شما پیشنهاد می دهند. قمر در عقرب به این معنی است که ماه در صورت فلکی عقرب قرار دارد. ستارگان در آسمان شکل های خیالی می سازند که مردم نام های مختلفی بر آن ها گذاشته اند و ما آسمان را با آنها به اشتراک می گذاریم. می دانیم که شکل صورت های فلکی در واقع نوعی توافق بین ماست و حتی در فرهنگ های مختلف نام و شکل آنها می تواند متفاوت باشد. علاوه بر این، ستارگان صورت فلکی فقط از زمین قابل مشاهده هستند و می توانند میلیاردها کیلومتر از یکدیگر فاصله داشته باشند. ماه قمری است که به دور زمین می چرخد، نمی درخشد و نور خورشید را منعکس می کند. در حرکت ماه به دور زمین، ما هر بار بخشی از قسمت درخشان آن را می بینیم و ماه تشکیل می شود.

چرا ادعاهای پیشگویی را باور می کنیم؟

روانشناسی ریشه ایمان در طالع بینی را از کجا می یابد؟ «همه ما در زندگی دچار شکست‌هایی می‌شویم، ممکن است سرمایه‌گذاری‌های مالی ما به ثمر نرسد، رابطه صمیمانه‌مان به پایان مطلوب نرسد و بسیاری از اتفاقات دردناک دیگر ممکن است برای ما رخ دهد. بار روانی شکست آنقدر سنگین است که ما تمایل داریم از تکرار این مشکلات جلوگیری کنیم. برخی از ما ممکن است برای کاهش احتمال از دست دادن سرمایه‌های خود از یک اقتصاددان کمک بگیریم و برای درک شکست‌های خود در روابط صمیمانه به روانشناس مراجعه کنیم. برخی از مردم ممکن است برای جلوگیری یا حل این مشکلات به ماوراءالطبیعه روی بیاورند.در سال 2013، موسسه علوم اجتماعی لایبنیتس اعلام کرد که 25 درصد آلمانی ها تا حدی به اعتبار پدیده های ماوراء طبیعی و درمان های شبه علمی و گردش مالی سالانه مرتبط با خدمات اعتقاد دارند.  شیوه تفکر و توانایی های شناختی در این امر نقش تعیین کننده ای دارد. ذهن انسان از دو فرایند استدلال کیفی متفاوت استفاده می کند: 1) فرآیندهای “شهودی” که نیازی به حافظه فعال ندارند (عملکرد پیچیده شناختی ذهن در به خاطر سپردن و مدیریت اطلاعات) نسبتا سریع و خودکار هستند و به صورت موازی کار می کنند. 2) فرآیندهای “تحلیلی” که به RAM نیاز دارند کند هستند و به طور معنی دار و پیوسته عمل می کنند. توانایی شناختی، که یک پیش بینی کننده مهم برای باور به ماوراء طبیعی است. ، شامل سه عامل است: 1) توانایی حل مسائل، 2) توانایی یادگیری از تجربیات قبلی، 3) توانایی استدلال و برنامه ریزی.تحقیقات نشان می دهد که افراد با تفکر تحلیلی توسعه یافته کمتر به ماوراء طبیعی اعتقاد دارند . هنگام اعتقاد به پدیده های ماوراء طبیعی، تحریک پذیری منفی یا روان رنجوری نیز موثر است. این بدان معناست که فرد از نظر ذهنی ضعیف است و مستعد افسردگی، اضطراب، گناه، حسادت و غیره است. کسانی که این احساسات را بیشتر تجربه می کنند به طالع بینی روی می آورند. علاوه بر این، طالع بینی بار مسئولیت را از دوش افراد برمی دارد. طالع بینی به شما می گوید که می توانید بدون تسلط بر اقتصاد یا گذراندن سفر طولانی و پر زحمت کمک گرفتن از یک روانشناس، به نتایج برسید.

وقتی از زمینه های فردی باورهای ماوراء طبیعی صحبت می کنیم، آیا به این معنی است که شرایط اجتماعی در این موضوع نقشی ندارد؟ «وقتی جامعه ای در مقطعی متزلزل می شود، اعضای آن با مانع بزرگی در مسیر خود مواجه می شوند. به عنوان مثال، زمانی که جامعه ای در رکود و تورم شدید قرار دارد، اشتباهات و ناکامی های افراد افزایش می یابد، بنابراین بخشی از گرایش به باورهای ماوراء طبیعی می تواند ناشی از نابسامانی ها و ناامنی های اجتماعی باشد. در بیابان از تشنگی شدید در سراب ها پنهان می شویم. این توهم به افراد کمک می کند تا از فروپاشی اجتناب کنند، اگرچه تأثیر آن موقتی است. طالع بینی همچنین به افراد این توهم را می دهد که در شرایط فعلی تغییر ایجاد می کنند که پیامدهایی در سطح فردی و اجتماعی دارد، افتادن در دام طالع بینی مساوی است با از دست دادن تصمیمات خوب و از دست دادن دارایی های ملموس و نامشهود که احتمال شکست را افزایش می دهد. و تعداد افرادی که به خود آسیب می رسانند، از جمله احتمال رفتارهای پرخطر مانند آسیب جسمی افزایش می یابد. در سطح اجتماعی، تبدیل به یک لباس ناسالم می شود که امکان رشد را از بین می برد.

امروزه در قرن بیست و یکم، بسیاری از مردم در سراسر جهان به آسترولوژی و طالع بینی اعتقاد دارند. در همه جا می توانید تبلیغات مربوط به انواع دوره آسترولوژی و طالع بینی تولد ماه را مشاهده کنید. از روزنامه ها و مجلات گرفته تا صفحات و وب سایت های مختلف در اینترنت، طالع بینی در همه جا وجود دارد. ایمان آنها به قدری قوی است که برای شناخت یکدیگر از ماه تولد خود می خواهند تا ویژگی های اخلاقی خود را بر اساس آن درک کنند.آسترولوژی  بیان می کند که موقعیت و حرکت ستارگان و سیارات عامل بروز حوادث مختلف در زندگی انسان است. بر اساس طالع بینی، با مطالعه حرکت و موقعیت نسبی اجرام آسمانی می توان اطلاعات مربوط به امور انسانی و رویدادهای زمینی را آموخت و پیشگویی با آسترولوژی انجام داد.

نظرات کاربران

0نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *