X

عزیزان لطفا موقع خرید فیلتر شکن خود را خاموش کنند .


دوستان عزیز لطفا پس از خرید به حساب کاربری خود رفته و در قسمت دانلود ها فایلهای خود را اجرا و یا دانلود کنید. درصورت بروز مشکل با صبر وحوصله با مدیر سایت تماس گرفته و مشکل را بیان کنید، تا رفع شدن مشکل صبور باشید.

چاکراها در کجای بدن قرار دارند؟

  • نویسنده : admin-pourshooshtari
  • تاریخ نوشته : 2023/05/07
  • تعداد نظر : 0 نظر
چاکراها در کجای بدن قرار دارند؟

چاکراها مراکز انرژی در بدن هستند که اعتقاد بر این است که با جنبه های مختلف فیزیکی، عاطفی و معنوی وجود ما مطابقت دارند. هفت چاکرای اصلی وجود دارد که در امتداد ستون فقرات، از پایه ستون فقرات تا تاج سر قرار دارند. هر چاکرا با رنگ، صدا و عنصر خاصی مرتبط است و ویژگی ها و عملکردهای منحصر به فرد خود را دارد.

چاکرای ریشه (مولادهارا)

چاکرای ریشه در پایه ستون فقرات، نزدیک دنبالچه قرار دارد. با رنگ قرمز، عنصر زمین و صدای «لام» همراه است. این چاکرا با احساس امنیت، ثبات و زمین گیر بودن ما مرتبط است. وقتی چاکرای ریشه متعادل باشد، ما در دنیا احساس امنیت و امنیت می کنیم و ارتباط قوی با بدن فیزیکی خود داریم.

چاکرای خاجی (Svadhisthana)

چاکرای خاجی در قسمت پایین شکم و درست زیر ناف قرار دارد. با رنگ نارنجی، عنصر آب و صدای “وام” همراه است. این چاکرا با تمایلات جنسی، خلاقیت و بیان عاطفی ما مرتبط است. وقتی چاکرای خاجی متعادل باشد، ما می توانیم لذت و شادی را در زندگی تجربه کنیم و به راحتی احساسات خود را بیان کنیم. 

چاکرای خاجی (Svadhisthana)

چاکرای شبکه خورشیدی (مانیپورا)

چاکرای شبکه خورشیدی در قسمت فوقانی شکم، بالای ناف قرار دارد. با رنگ زرد، عنصر آتش و صدای «رام» همراه است. این چاکرا با حس قدرت شخصی، عزت نفس و اراده ما مرتبط است. هنگامی که چاکرای شبکه خورشیدی متعادل باشد، ما در زندگی خود احساس اعتماد به نفس و قدرت می کنیم و می توانیم در جهت اهداف خود اقدام کنیم.

چاکرای قلب (آناهاتا)

چاکرای قلب در مرکز قفسه سینه و در سطح قلب قرار دارد. با رنگ سبز، عنصر هوا و صدای “پیام” همراه است. این چاکرا با توانایی ما در دادن و دریافت عشق، شفقت و بخشش مرتبط است. زمانی که چاکرای قلب متعادل باشد، می‌توانیم با دیگران در سطح عمیقی ارتباط برقرار کنیم و عشق و شفقت را در روابط خود تجربه کنیم.

بیشتر بخوانید: چارت احساسی چیست؟

چارت احساسی

چاکرای گلو (ویشودهی)

چاکرای گلو در ناحیه گلو قرار دارد. با رنگ آبی، عنصر اتر و صدای “هام” همراه است. این چاکرا به توانایی ما در برقراری ارتباط و بیان خود از طریق گفتار، نوشتار یا سایر اشکال بیان مربوط می شود. وقتی چاکرای گلو متعادل باشد، می‌توانیم حقیقت خود را با وضوح و اطمینان بیان کنیم.

چاکرای چشم سوم (آجنا)

این چاکرای در مرکز پیشانی و میان ابروها قرار دارد. این با رنگ نیلی و صدای “Om” مرتبط است. این چاکرا با شهود، توانایی های روانی و آگاهی معنوی ما مرتبط است. وقتی چاکرای چشم سوم متعادل باشد، ما یک حس عمیق درونی داریم و می‌توانیم به شهود خود اعتماد کنیم.

چاکرای تاج (ساهاسرارا)

چاکرای تاج در بالای سر قرار دارد. با رنگ بنفش و صدای سکوت همراه است. این چاکرا به ارتباط ما با امرالهی، احساس یگانگی ما با همه موجودات و بیداری معنوی ما مربوط می شود. وقتی چاکرای تاج متعادل باشد، احساس آرامش، وحدت و تحقق معنوی را تجربه می کنیم.

هفت چاکرا در امتداد ستون فقرات قرار دارند و هر کدام با رنگ، صدا و عنصر خاصی مرتبط هستند. با تلاش برای متعادل کردن و فعال کردن این مراکز انرژی از طریق تمرین هایی مانند یوگا، مدیتیشن و شفابخشی صدا، می توانیم سلامت جسمی، عاطفی و معنوی خود را ارتقا دهیم. توجه به این نکته حائز اهمیت است که در حالی که چاکراها جنبه اساسی بسیاری از اعمال معنوی و شفابخش هستند، اما همه سنت‌ها یا شیوه‌های پزشکی آن‌ها را پذیرفته‌اند.

تکنیک‌ها و تمرین‌های زیادی وجود دارد که می‌توان از آنها برای متعادل کردن و فعال کردن چاکراها استفاده کرد، از جمله مدیتیشن، یوگا، آواز خواندن و شفابخشی صدا. برخی از افراد همچنین از کریستال ها، اسانس ها و ابزارهای دیگر برای بهبود کار چاکرا استفاده می کنند.

چاکرای تاج (ساهاسرارا)

یکی از تمرینات رایج برای متعادل کردن چاکراها، مدیتیشن چاکرا نام دارد. این شامل تمرکز بر روی هر چاکرا، یک به یک، در حالی که از تجسم‌ها، مانتراها یا جملات تاکیدی خاص برای کمک به فعال کردن و متعادل کردن انرژی هر مرکز استفاده می‌کند.

برای شروع مدیتیشن تنفسی چاکرا، مکانی آرام و راحت برای نشستن یا دراز کشیدن پیدا کنید. چشمان خود را ببندید و چند نفس عمیق بکشید، به خودتان اجازه دهید آرام شوید و متمرکز شوید. سپس روی چاکرای اول، چاکرای ریشه، که در پایه ستون فقرات قرار دارد، تمرکز کنید. یک توپ قرمز و درخشان از انرژی را در این مکان مجسم کنید و تصور کنید این انرژی با هر نفسی که می‌کشید قوی‌تر و درخشان‌تر می‌شود. همچنین می توانید برای کمک به فعال شدن این چاکرا، صدای “لام” یا تاکید “من امن و امان هستم” را تکرار کنید.

سپس به سمت چاکرای خاجی که درست زیر ناف قرار دارد بروید. یک توپ نارنجی درخشان از انرژی را در اینجا مجسم کنید و تصور کنید که با هر نفس روشن تر و پر جنب و جوش تر می شود. برای کمک به فعال شدن این چاکرا، صدای “Vam” یا تاکید “من خلاقیت و اشتیاق خود را در آغوش می کشم” را تکرار کنید.

به حرکت خود تا ستون فقرات ادامه دهید، به نوبه خود بر روی هر چاکرا تمرکز کنید و از تجسم، صدا یا تأیید مناسب برای کمک به فعال شدن و متعادل کردن انرژی استفاده کنید. برای هر چاکرا وقت بگذارید و به خودتان اجازه دهید قبل از رفتن به مرکز بعدی، تأثیرات مدیتیشن را احساس کنید.

نظرات کاربران

0نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *