X

عزیزان لطفا موقع خرید فیلتر شکن خود را خاموش کنند .


دوستان عزیز لطفا پس از خرید به حساب کاربری خود رفته و در قسمت دانلود ها فایلهای خود را اجرا و یا دانلود کنید. درصورت بروز مشکل با صبر وحوصله با مدیر سایت تماس گرفته و مشکل را بیان کنید، تا رفع شدن مشکل صبور باشید.

معرفی چاکرای خورشیدی

  • نویسنده : admin-pourshooshtari
  • تاریخ نوشته : 2024/06/02
  • تعداد نظر : 0 نظر
معرفی چاکرای خورشیدی

معرفی چاکرای خورشید 

چاکرای خورشید سومین چاکرا از هفت چاکرای بدن انسان است. در علم چاکرالوژی چاکرای خورشید خیلی مهم است به مرکز انرژی بدن ما را تشکیل می‌دهد زیرا با پایین بودن انرژی این چاکرای انسان، دچاربی‌ارزشی کمبود عزت نفس، احساس عدم خوددوستی، در او ایجاد می‌شود. بعدها ممکن است دچار اعتیاد شود محل فعالیت این چاکرا از ناف تا پایین قفسه سینه است رنگ مخصوص این چاکرا زرد است.  برای درمان و فعال کردن این چاکرا گاهی اوقات به افراد توصیه می‌شود لباس زرد بپوشند تا حس خود دوستی در آنها بیشتر شود.

برای مطالع در مورد مدیتیشن ماه کامل وارد صفحه مربوطه شوید.

این چاکرا با سیستم گوارشی معده متابولیسم در ارتباط است. در واقع انرژی چاکرای خورشید در مرکز انرژی‌های ۷ چاکرا قرار دارد و با آنها درگیر است انرژی از چاکرای خورشید به سمت قلب که احساس عشق مودت است می‌رود. عنصر چاکرای خورشیدی آتش است.

زیرا گرمای وجودی خود را از انرژی  خورشید می‌گیرد آتش همان نور خورشید است که به گیاهان تابیده و ما آن را مصرف می‌کنیم و برای تبادل انرژی به تمام سلول‌های بدن فرستاده می‌شود انرژی جمع شده در این چاکرا ممکن است ما را دچار بیماری کند از لحاظ هضم و متابولیسم گوارشی دچار بیماری شویم.

چاکرای خورشید

ویژگی‌های مانی‌پورا چاکرا ( چاکرای خورشید)

 مانی پورا یا چاکرای خورشید دارای ویژگی‌هایی هست که از چند نظر به آن می‌پردازیم. 

  •  عنصر: عنصر آن از آتش است آتش نماد گرما و انرژی است. انرژی که از خورشید به گیاهان تابیده و ما آن را از طریق جذب مواد غذایی به تمام بدن خود می‌رسانیم و انرژی خورشیدی وارد تمام سلول‌های بدن ما می‌شود.
  • رنگ: آن رنگ آن زرد است زرد رنگ انرژی است و گرما رنگ نماد خلاقیت انگیزه و انرژی است.بعضی مواقع به کسانی که انرژی پایینی دارند توصیه می‌شود که رنگ لباس آنها زرد باشد و به این لباس را بپوشند تا به تعادل انرژی کافی برسند.
  • موقعیت آن: در بین ناف پایین قفسه سینه است .ناحیه معده سیستم گوارشی را در بر می‌گیرد. عدم تعادل انرژی ممکن است. بیماری‌های روده معده و متابولیسم گوارشی را به همراه داشته باشد.
  • عملکرد: همانطور که خورشید مرکز گرمای انرژی جهان هستی است. چاکرای خورشید نیز مرکز بدن قرار دارد به انرژی و گرما را به تمام بدن می‌رساند مرکز اتصال انرژی و پرانا است اگر علامت بی‌نهایت را در نظر بگیریم چاکرای خورشیدی دقیقاً در مرکز علامت بی‌نهایت قرار دارد.
  •  مانترا: مانترای مخصوص آن رام یا رم است که در مدیتیشن‌ها یا مراقبه‌ها باید تکرار شود تا انرژی به حرکت در بیاید.
  •  اهداف: فعال بودن این چاکرا باعث اهداف  ایجاد و تقویت اعتماد به نفس حس خود دوستی بین خود و دیگران احساس ارزشمندی ،عزت نفس، خود ارزشی نسبت به خو دارد.

نشانه‌های چاکرا شبکه خورشیدی 

انرژی چاکرای خورشیدی یا همان چاکرای ناف وقتی که به تعادل برسد دارای نشانه‌های است که از جهات مختلف بررسی می کنیم. احساس قدرت و اطمینان می‌کنید وقتی که چاکرای خورشیدی در تعادل باشد شما احساس شور و شعف می‌کنید پایتان را محکم می‌کنید تا به خواسته‌هایتان برسید. انرژی بالایی دارید با اعتماد به نفس هستید بر روی تصمیمات خود پافشاری می‌کنید.

دارای هدف مشخصی دارید خود را باور دارید نمی‌گذارید که از انرژی منفی دیگران بر شما تسلط یابد و شما را از مسیر باز دارد به حرف دیگران اهمیت نمی‌دهید خودباوری و احساس ارزشمندی دارید با وجود تمام مشکلات از ریسک کردن نمی‌ترسید همیشه رو به حرکت جلو حرکت می‌کنید.در تنهایی خود احساس خوبی دارید.هیچگاه خود را سرزنش نمی‌کنید احساس گناه نمی‌کنید. دیگر از درد معده و سیستم گوارشی رنج نمی برید.

چاکرای خورشید

علائم مسدود بودن چاکرای خورشید 

از سه جنبه نشانه‌های مسدود بودن چاکرای خورشیدی را بررسی می‌کنیم. 

  • جسمی
  • روحی 
  • احساسات 

 نشانه‌های مسدود بودن انرژی چاکرا از لحاظ روحی

  • کاهش اعتماد به نفس
  • کاهش عزت نفس
  • کاهش خودباوری
  • احساس بی‌ارزشی
  • احساس خستگی
  • کمبود انرژی
  • اضطراب و نگرانی بیش از حد

فعال نبودن چاکرای خورشیدی باعث می‌شود که شخص دچار بی‌ارزشی کند مدام خود را با دیگران مقایسه می‌کند همیشه در گذشته به صرف می‌برد پرشور و انرژی نیست یا در خیال بافی آینده است از عزت نفس پایینی برخوردار است مدام از همه چیز ایراد می‌گیرد از جسم خود، خانواده خود، ترس دارد، ریسک نمی‌کند ،اعتماد به نفس پایین دارد ،دست به هیچ کاری نمی‌زند دچار افسردگی می‌شود.

نشانه‌های مسدود بودن انرژی چاکرای خورشیدی از لحاظ جسمی

چون منطقه درگیر بیشتر معده و سیستم گوارشی بدن در ارتباط است کمبود این انرژی مشکلات گوارشی را به وجود می‌آورد افسردگی غالباً باعث یبوست می‌شود عدم تحرک و انرژی باعث می‌شود که در سیستم گوارشی اختلال ایجاد شود گاهاً افراد را دچار درد معده می‌کند

نشانه‌های پایین بودن انرژی چاکرای ناف از لحاظ احساسی

 از لحاظ احساسی فرد دچار اضطراب و استرس به سر می‌برد دائم نگران است افکار منفی و ذهن مشغولی دارد فرد احساس گوشه‌گیری و منزوی می‌کند گاهاً خشم و عصبانیت به سراغش می‌آید و یک دفعه از کوره در می‌رود احساس بی‌ارزش بودن باعث می‌شود که فرد دچار اعتیاد شود و احساسات خود را سرکوب کند

چاکرای خورشیدی یا چاکرای مانی‌پورا مهمترین چاکرای مراکز هفت‌گانه انرژی بدن است. اگر دچار کمبود انرژی این چاکرا شدید حتما با ورزش مثل یوگا یا ورزش هوازی که حس اعتماد به نفس به شما می‌دهد انجام دهید. مراقبه با مانترای رام یا رم انجام دهید. غذاهای گرم و پر انرژی مصرف کنید.  

نظرات کاربران

0نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *