X

عزیزان لطفا موقع خرید فیلتر شکن خود را خاموش کنند .


دوستان عزیز لطفا پس از خرید به حساب کاربری خود رفته و در قسمت دانلود ها فایلهای خود را اجرا و یا دانلود کنید. درصورت بروز مشکل با صبر وحوصله با مدیر سایت تماس گرفته و مشکل را بیان کنید، تا رفع شدن مشکل صبور باشید.

تفاوت افراد مثبت‌ اندیش با منفی‌ نگرها

  • نویسنده : کیوان هجرتی
  • تاریخ نوشته : 2022/10/27
  • تعداد نظر : 0 نظر

افراد دارای تفکر مثبت ، عموماً برای عمل و رسیدن به اهداف خود توانمند هستند. برعکس ، تفکر منفی می تواند ما را فلج کند ، ترس و تردید ایجاد کند و ما را از انجام اقداماتی که می تواند ما را به اهدافمان نزدیک تر کند باز دارد. مهم است که آن افکار منفی را بشناسیم و آنها را دفن کنیم ؛ چرا که می توانند تأثیر ناخودآگاهی بر اعمال ما داشته باشند. راه های بسیاری برای مقابله با تفکرات منفی و حتی مثبت گرایی سمی وجود دارد ؛ یکی از مهمترین و کارآمد ترین آنها ، انجام روزانه مدیتیشن می باشد. با تمرکز بر روی چاکرا های انرژی و کنترل آنها ، می توانید توانایی خود را در مثبت اندیشی بالا ببرید. تفکر منفی ، تمام امکاناتی را که فرد می تواند داشته باشد محدود یا حذف می کند. این مقاله در مورد این است که چگونه افراد می توانند از آن افکار منفی برای درک آنچه در مسیر اهدافشان قرار دارد ، استفاده کرده و چگونه می توانند آن تفکر منفی را به تفکر مثبت تبدیل کنند.

 

آیا دیدگاه منفی برای شما مفید است یا خیر ؟

من معتقدم مثبت اندیشی را می توان آموخت و مانند ماهیچه ای است که باید به طور منظم آن را ورزش داد ؛ در صورتی که تفکر منفی ، یک دیدگاه ناتوان کننده است. در واقع ، هنگامی که به افراط کشیده شود ، می توان آن را به عنوان یکی از رایج ترین دیدگاه های ناتوان کننده که توسط نویسندگان مک کی ، دیویس و فنینگ به آن اشاره شده است ، شناسایی کرد. نویسندگان و متخصصان بزرگ ، منفی گرایی را به عنوان یک فیلتر یاد می کنند که تمام جنبه های مثبت و زیبایی های آن‌ را از بین می برد. همانطور که متخصصان توصیه کردند ، اگر بتوانید دیدگاه منفی خود را شناسایی کنید ، می‌ توانید از آن درس بگیرید. نکته مهمی که باید تعیین کنید ، این است که آیا دیدگاه منفی برای شما مفید است یا خیر ؟ اگر این دیدگاه شما را به سمت رشد سوق می دهد مفید است ؛ در غیر این صورت خیر.

 

طرز فکر ما باورهای ما را شکل می دهد

نکته مهم در این بین ، این است که می توانید افکار منفی خود را با دیدگاه مفیدتری جایگزین کنید. بیشتر تجربیات زندگی ، ترکیبی از خوب و بد را در خود دارند و من تصمیم می‌گیرم بر روی خوب تمرکز کنم. با کار کردن بر روی چاکراهای انرژی ، می توانید توانایی خود در مثبت اندیشی را ارتقا دهید. کافیست که هر شب و پیش از خواب ، تنها به مدت ۱۰ دقیقه به انجام تکنیک های مراقبه و مدیتیشن بپردازید. طرز فکر ما ، نقش مهمی در نگاه ما به خود و دیگران دارد. به زبان ساده ، طرز فکر ما باورهای ما را شکل می دهد. دکتر Carol S. Dweck در کتاب “تغییر طرز فکر شما برای تحقق پتانسیل خود” ، در مورد دو طرز فکر افراطی صحبت می کند ؛ ذهنیت ثابت در مقابل ذهنیت رشد. افرادی که ذهنیت ثابتی دارند ، معتقدند که در انجام برخی کارها استعداد ذاتی دارند اما در انجام برخی کارها کاملاً ناتوان هستند ؛ در حالی که افراد دارای ذهنیت رشد معتقدند اگر به اندازه کافی تلاش کنند ، می توانند در هر کاری عالی شوند.

 

چگونه می توانم تفکر منفی را به تفکر مثبت تبدیل کنم ؟

آیا تا به حال مهلتی را از دست داده اید ؟ حتما می دانید که چه احساس وحشتناکی است و موجب از دست دادن مابقی کارها نیز می شود. مثلاً قرار بود تا دیروز یک مقاله را تکمیل کنم ، اما نشد. دیالوگ درونی من چیزی شبیه این به نظر می رسد ؛ «من یک بازنده هستم. من به قول خود مبنی بر ارسال به موقع آن مقاله عمل نکردم ، زیرا احساس می کردم که نمی توانم متن مناسبی را بنویسم. به واسطه این تفکر منفی ، نه تنها در مقاله خود پیشرفت نمی کنم ؛ بلکه موجب به تعویق افتادن دیگر فعالیت های روزمره می شود. در این سناریو چگونه می توانم تفکر منفی را به تفکر مثبت تبدیل کنم ؟ چه چیزی برای من در تکمیل این مقاله مهم است ؟ من واقعاً می خواهم آن را کامل کنم زیرا بخش مهمی از اهداف کاری من است. من به کیفیت آن اهمیت می دهم زیرا می خواهم هر روز از آن در کارم استفاده کنم. با استفاده از مثبت اندیشی و برنامه ریزی ، می توانید به کارهای خود برسید.

 

ذهنیت ثابت (منفی گرایی) در مقابل ذهنیت رشد (مثبت اندیشی)

افرادی که ذهنیت رشد را دارند ، در طول زندگی خود با کسب مهارت‌ های جدید ، بدون هیچ شرطی به رشد خود ادامه می‌ دهند. در مقابل ، افرادی که ذهنیت ثابتی دارند ، اغلب اجازه می‌ دهند طرز فکرشان مانع رشد آنها شود. اگر در انجام کاری کوتاهی کنند ، خود یا دیگران را سرزنش می کنند. چالش ها به افراد دارای ذهنیت رشد ، این فرصت را می دهد تا اقدامات هدفمند را دنبال کنند. افرادی که ذهنیت ثابتی دارند از مشکلات اجتناب می کنند در حالی که گروه دوم ، از آنها لذت می برند. با رویارویی با نگرش و ایده‌های خود ، می‌ توانیم ذهنیت رشد را توسعه دهیم و از منفی گرایی دور شویم. تمرین تکنیک های مدیتیشن و مراقبه ، می تواند به شما کمک کند تا تجربه مثبت اندیشی بی نظیری را کسب کنید. یکی از روش هایی که به ایجاد مثبت اندیشی موثر کمک می کند ، تمرکز بر روی چاکراهای انرژی می باشد.

 

مطالب کاربردی :

مدیتیشن چیست؟

مثبت اندیشی

چاکرا چیست و کجای بدن قرار دارد؟

چارت ازدواج

چارت احساسی

چارت ترانزیت

مدیتیشن ماه کامل

چارت تولد

هوروسکوپ

چاکرالوژی

آسترولوژی چیست

 

نظرات کاربران

0نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *