X

عزیزان لطفا موقع خرید فیلتر شکن خود را خاموش کنند .


دوستان عزیز لطفا پس از خرید به حساب کاربری خود رفته و در قسمت دانلود ها فایلهای خود را اجرا و یا دانلود کنید. درصورت بروز مشکل با صبر وحوصله با مدیر سایت تماس گرفته و مشکل را بیان کنید، تا رفع شدن مشکل صبور باشید.

تنفس آگاهانه چیست

  • نویسنده : کیوان هجرتی
  • تاریخ نوشته : 2022/10/25
  • تعداد نظر : 0 نظر

ابتدایی ترین راه برای انجام تنفس آگاهانه ، این است که توجه خود را بر دم و بازدم خود متمرکز کنید. می‌ توانید این کار را در حالت ایستاده هم انجام دهید ؛ اما در حالت ایده‌ آل می‌ توانید در یک موقعیت راحت بنشینید یا حتی دراز بکشید. چشمان شما ممکن است باز یا بسته باشد یا می توانید نگاهی نرم داشته باشید و با چشمان تا حدودی بسته ، روی چیز خاصی تمرکز نکنید. با انجام مدیتیشن ، درمان با چاکرا و روش های مثبت اندیشی ، می توانید ذهن خود را برای تنفس آگاهانه آماده کنید. تنفس آگاهانه را می توانید در هر زمانی انجام دهید ؛ اما بهتر است آن را در زمانی که احساس استرس یا اضطراب خاصی دارید به کار ببرید. گاهی اوقات ، به‌ ویژه زمانی که سعی می‌ کنید خود را در یک لحظه استرس آمیز آرام کنید ، ممکن است شروع به یک تنفس عمیق کنید ؛ دم عمیق از سوراخ‌ های بینی (به مدت ۳ ثانیه) ، نگه داشتن نفس (به مدت ۲ ثانیه) و بازدم طولانی از طریق دهان (به مدت ۴ ثانیه).

 

روش انجام تنفس آگاهانه

ممکن است تمرکز بر روی بالا و پایین رفتن قفسه سینه یا احساس از طریق سوراخ های بینی کمک کند. در حین انجام این کار ، ممکن است متوجه شوید که ذهن شما سرگردان است و حواس شما به افکار یا احساسات بدن منحرف می شود اما اشکالی ندارد. می توانید متوجه شوید که این اتفاق می افتد و سعی کنید به آرامی توجه خود را به نفس خود برگردانید. لطفا یک موقعیت آرام و راحت پیدا کنید ؛ می توانید روی یک صندلی یا روی یک تشک بر روی زمین بنشینید. سعی کنید پشت خود را صاف نگه دارید ؛ اما نه خیلی سفت. دست های خود را هرجا که راحت تر هستید قرار دهید. زبان را روی سقف دهان خود یا هر جا که راحت است ، بگذارید. توجه کنید و بدن خود را به آرامش دعوت کنید. به خود اجازه دهید استراحت کنید و در مورد بدن خود که در اینجا نشسته اید فکر کنید. در مورد احساساتی که تجربه می کنید ، هرجایی را که لمس می کنید و هر ارتباطی که با زمین یا صندلی دارید.

 

جریان طبیعی تنفس را احساس کنید

تمام تلاش خود را بکنید تا هر قسمتی را که سفت یا تنش دارید آرام کنید. با ریتم نفس خود هماهنگ شوید. شما می توانید جریان طبیعی تنفس را احساس کنید ؛ دم و بازدم. لازم نیست برای نفس خود کاری انجام دهید ؛ نه طولانی تر و نه کوتاه تر ، اما طبیعی. به جایی که نفس خود را در بدن خود احساس می کنید توجه کنید ؛ ممکن است در شکم شما باشد. ممکن است در قفسه سینه یا گلو یا در سوراخ های بینی شما باشد. ببینید آیا می توانید احساسات نفس را هر بار یک بار احساس کنید. وقتی یک نفس به پایان می رسد ، نفس بعدی شروع می شود. اگر نمی توانید نفس را در تمام نواحی بدن متمرکز کنید اشکالی ندارد. ما در زمان‌ های مختلف روز بیشتر با نواحی خاصی از بدن در ارتباط هستیم. اگر ذهن شما سرگردان شد ، می توانید به آرامی در ذهن خود بگویید “فکر کردن” یا “سرگردان” و سپس به آرامی توجه خود را به سمت تنفس هدایت کنید.

 

تنفس آگاهانه چیست و چگونه می تواند کمک کند ؟

کارشناسان بر این باورند که تمرین منظم تنفس آگاهانه ، می تواند انجام آن را در شرایط سخت آسان تر کند. تنفس آگاهانه چیست و چگونه می تواند کمک کند ؟ ما در این مقاله ، به همه اینها پاسخ خواهیم داد و به برخی از مزایای سلامتی تنفس آگاهانه نگاهی خواهیم انداخت. ما همچنین چند تمرین مفید را برای تقویت حس آرامش درونی شما پوشش خواهیم داد. همه ما می دانیم که عمل ساده نفس کشیدن می تواند تاثیر مثبتی بر ما داشته باشد. بیشتر اوقات ، ما در حال تنفس کم عمق از طریق بینی یا دهان خود هستیم که این تنفس طبیعی است. تنفس آگاهانه توجه به حس ورود و خروج نفس از بدن است. تنفس آگاهانه یک تمرین تنفس عمیق است که از نفس های بزرگ استفاده کرده و طول را کنترل می کند. این تکنیک ، برای دستیابی به یک نتیجه دلخواه مانند به خواب رفتن یا رسیدن به حالت آرامش در حین مدیتیشن یا هیپنوتیزم می باشد. تنفس آگاهانه ، تمرکز حواس را آموزش می دهد.

 

مزایای استفاده از تکنیک تنفس آگاهانه

استفاده از تکنیک های مدیتیشن مانند تنفس آگاهانه ، می تواند به تعدادی از مزایای سلامتی ثابت شده منجر شود. مراقبه ذهن آگاهی ، مزایای متعددی را برای افرادی که آن را تمرین می کنند ارائه می دهد. تنفس آگاهانه به عنوان مسکنی برای درد های مزمن و طولانی مدت به شمار می رود و همچنین موجب کاهش استرس و اضطراب می شود. اگر افکار منفی و‌ استرس آمیز شما را برای طولانی مدت آزار می دهد ، بهتر است که روش های درمان با چاکرا ، مدیتیشن و تکنیک های مثبت اندیشی را به کار بگیرید. تفکر منفی کمتر و خودگویی منفی ، یکی دیگر از مزایای بی نظیر این روش می باشد و به شما امکان می دهد تا تصویر بهتری را در رهن خود داشته باشید. افزایش شفقت و احساسات مثبت بیشتر ؛ بهبود عملکرد های شناختی مانند حافظه ، توجه و تمرکز ؛ بهبود خواب ؛ بهبود سلامت مغز و تنظیم روابط عاطفی ، تنها جزئی از تاثیرات انجام مدیتیشن می باشد. شما می توانید این تمرین را تقریباً در هر جایی دنبال کرده و از تاثیرات آن بهره ببرید.

 

مطالب کاربردی :

مدیتیشن چیست؟

مثبت اندیشی

چاکرا چیست و کجای بدن قرار دارد؟

چارت ازدواج

چارت احساسی

چارت ترانزیت

مدیتیشن ماه کامل

چارت تولد

هوروسکوپ

چاکرالوژی

آسترولوژی چیست

نظرات کاربران

0نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *