X

عزیزان لطفا موقع خرید فیلتر شکن خود را خاموش کنند .


دوستان عزیز لطفا پس از خرید به حساب کاربری خود رفته و در قسمت دانلود ها فایلهای خود را اجرا و یا دانلود کنید. درصورت بروز مشکل با صبر وحوصله با مدیر سایت تماس گرفته و مشکل را بیان کنید، تا رفع شدن مشکل صبور باشید.

اضطراب شبانه چیست

  • نویسنده : کیوان هجرتی
  • تاریخ نوشته : 2022/11/01
  • تعداد نظر : 0 نظر

اضطراب در شب امری رایج است ؛ به ویژه در میان افرادی که به رویدادهای ناراحت کننده روز توجه می کنند یا نگران هر صدایی در تاریکی هستند. اضطراب شبانه چیست ؟ افرادی که در شب احساس اضطراب می‌ کنند ، ممکن است برای خوابیدن مشکل داشته باشند که باعث می‌ شود در هنگام روز نیز استرس بیشتری داشته و به مرور زمان این اضطراب تشدید شود. با کمک و درمان مناسب ، اضطراب در شب قابل درمان است. درمان و کاهش علائم استرس شبانه ، امری بسیار رایج و ساده است. با پیگیری و انجام مدیتیشن شبانه به مدت تنها چند دقیقه ، می توانید از بروز علائم استرس و اضطراب شبانه جلوگیری کنید. با تمرکز بر روی چاکراهای مختلف بدن و انجام تکنیک های چاکرا تراپی ، می توانید از نتایج بی نظیر مثبت اندیشی در زمان خواب بهره ببرید. اضطراب شبانه شکل خاصی از اضطراب نیست ؛ مردم شب ها به همان دلایلی که در روز مضطرب می شوند دچار اضطراب می شوند.

 

عوامل موثر در شکل گیری اضطراب شبانه

عوامل زیر ممکن است اضطراب را در شب بیشتر محسوس کند ؛ حواس پرتی کمتر در شب ، به این معنی است که فرد بیشتر به چیزهایی فکر می کند که او را مضطرب می کند. مصرف کافئین در طول روز می تواند فرد را نگران و مضطرب کند و در طول شب کمتر بخوابد. کابوس ها ، ترس از روز آینده ، اضطراب در مورد بی خوابی ، می تواند به فرد آسیب های روانی جدی را وارد کند ؛ به ویژه اگر فرد نگران عوارض کم خوابی خود در روز بعد نیز باشد. ممکن است افراد هنگام به خواب رفتن بیشتر متوجه درد و ناراحتی شوند. افرادی که از قبل اختلالات اضطرابی دارند ، ممکن است مستعد ابتلا به اضطراب شبانه باشند. به عنوان مثال ، می توان به اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) یا یک ضربه اخیر اشاره کرد. برخی از شرایط پزشکی یا حالت های هورمونی نیز ممکن است به شکل گیری اضطراب کمک کنند. برای رفع و کنار زدن عوامل موثر در اضطراب شبانه ، می توانید تکنیک های مراقبه و مدیتیشن ، درمان با چاکرا و مثبت اندیشی را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

 

علائم مرتبط با اضطراب شبانه

یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ نشان می دهد که اضطراب شبانه ، ممکن است در برخی موارد نشانه یائسگی باشد. علائم برخی از علائم اضطراب شبانه عبارتند از ؛ اضطراب جسمانی که فرد مبتلا به اضطراب ممکن است علائم فیزیکی زیر را تجربه کند. تپش قلب ، مشکلات تنفسی ، تعریق ، احساس سبکی سر و حملات پانیک ؛ از دیگر علائم مرتبط با استرس شبانه به شمار می رود. در برخی افراد ، اضطراب شدید ممکن است باعث حمله پانیک شود. ممکن است یک فرد احساس کند که از کنترل خارج شده است یا ممکن است بترسد که در شرف مرگ می باشد.  اگر به دنبال راهی برای رهایی از اضطراب شبانه می گردید ؛ پیشنهاد می کنیم که انجام منظم و برنامه ریزی شده مدیتیشن شبانه را در دستور کار خود قرار دهید. با انجام مراقبه و تمرکز بر روی چاکرا های انرژی بدن ، می توانید ذهن خود را از بدی ها و نشانه های اضطرابی دور نگه داشته و مثبت اندیشی را جایگزین استرس های شبانه خود بکنید.

 

نشخوار فکری چیست و چه تاثیرات مخربی دارد ؟

نشخوار فکری ، یکی از عوامل مخرب و آزار دهنده ذهنی است که موجب بروز علائم و نشانه های اضطراب شبانه می شود. نشخوار فکری ، زمانی است که فرد به چیزهایی که باعث نگرانی یا ناراحتی او می شود ، به طور دائم فکر کند. عوامل محرک احتمالی عبارتند از ؛ نگران پول ، اختلاف یا بحث اخیر ، تروما ، درد و غیره. برخی از افراد درد و ناخوشی ناشی از تنش عضلات را تجربه می کنند. این دردها ممکن است به صورت زیر ظاهر شوند ؛ سردرد ، درد فک و سفتی در قفسه سینه. برخی از افراد ، در مورد خوابیدن احساس اضطراب می کنند زیرا نگران این هستند که کابوس ببینند. افرادی که یک کابوس را تجربه می کنند ، ممکن است در حالت اضطراب از خواب بیدار شوند و به سختی به خواب بروند. یک فرد مضطرب ، ممکن است احساس کند که کنترلی بر افکار خود نداشته و این عامل ، می تواند باعث اضطراب بیشتر شود. با بکارگیری تکنیک مثبت اندیشی ، از تمامی این دشواری ها رهایی خواهید یافت.

 

درمان اضطراب شبانه

گزینه های درمانی بسیاری وجود دارد که می توانند به فرد ، در مدیریت اضطراب شبانه کمک کنند. درمان های نوین ، بر پرداختن به منبع اضطراب و کمک به فرد در توسعه مهارت های مقابله ای موثر متمرکز است. انجمن روانشناسی آمریکا ، گزارش می دهد که درمان با مدیتیشن و مثبت اندیشی ، اغلب مؤثرتر از دارو است. این ممکن است به این دلیل باشد که درمان با روش های غیر دارویی ، به فرد کمک می کند تا علت مشکل را شناسایی کرده و به روشی سازنده به آن رسیدگی کند ؛ اما دارو می تواند تسکین فوری را ارائه داده و به فرد اجازه می دهد تا روی درمان تمرکز کند. با تمرکز بر روی چاکرا ذهنی ، می توانید مغز خود را از تمام افکار منفی و استرس آمیز دور کرده و تنها پذیرای انرژی های مثبت باشید. داروهای ضد افسردگی بر پیام رسان های شیمیایی یا انتقال دهنده های عصبی در مغز تاثیر می گذارند و می توانند به تثبیت خلق و خوی فرد یا کاهش اضطراب های شبانه وی کمک کنند.

 

مطالب کاربردی :

مدیتیشن چیست؟

مثبت اندیشی

چاکرا چیست و کجای بدن قرار دارد؟

چارت ازدواج

چارت احساسی

چارت ترانزیت

مدیتیشن ماه کامل

چارت تولد

هوروسکوپ

چاکرالوژی

آسترولوژی چیست

 

نظرات کاربران

0نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *