X

عزیزان لطفا موقع خرید فیلتر شکن خود را خاموش کنند .


دوستان عزیز لطفا پس از خرید به حساب کاربری خود رفته و در قسمت دانلود ها فایلهای خود را اجرا و یا دانلود کنید. درصورت بروز مشکل با صبر وحوصله با مدیر سایت تماس گرفته و مشکل را بیان کنید، تا رفع شدن مشکل صبور باشید.

مدیتیشن برای خواب راحت

  • نویسنده : کیوان هجرتی
  • تاریخ نوشته : 2022/10/24
  • تعداد نظر : 0 نظر

مراقبه و مدیتیشن های شبانه ، برای تمرکز ذهن و تسکین هر گونه اضطرابی که ممکن است در روز با آن مواجه شده باشیم انجام می پذیرد و تاثیر بی مظیری بر روی تسریع روند خواب و عمق آن دارد. به جای اینکه احساس عجله کنید ، در هنگام شب که همه جا در سکوت مطلق فرا رفته و عجله ای برای هیچ کاری نیست ، می توانید ذهن خود را از هر مشغله ای خالی کرده و تنها بر روی افکارتان تمرکز کنید. در این نوع مدیتیشن ، شما در سکوت مطلق شبانه ؛ یک کلمه ، فکر یا عبارت آرامش‌ بخش را تکرار می‌ کنید تا از افکار منحرف کننده جلوگیری کنید. حتی می توانید بر روی چاکراهای انرژی خود تمرکز کرده و از بسته ماندن جریان انرژی جلوگیری کنید. کافیست که تکنیک مثبت اندیشی را سرلوحه کار و افکار خود قرار داده و ذهن خود را از هر آلودگی و مشغله ذهنی پاک نگه دارید. با انجام این کار ، می توانید انتظار یک خواب راحت و دور از دغدغه را داشته باشید.

 

انواع مدیتیشن به چند دسته تقسیم می شود ؟

مدیتیشن ذهن آگاهی ، مبتنی بر هوشیاری یا افزایش آگاهی و پذیرش زندگی در لحظه حال است. در مدیتیشن ذهن آگاهی ، گستره تفکر خود را به صورت آگاهانه گسترش می دهید. شما روی آنچه در طول مدیتیشن تجربه می کنید ، مانند جریان نفس خود تمرکز می کنید. چی گونگ ، یک مدل از مدیتیشن است که حرکت بدنی و تمرینات تنفسی را برای بازیابی و حفظ تعادل ترکیب می کند. چی گونگ (CHEE-gung) بخشی از طب سنتی چینی است. تایچی ، یک شکل از تمرینات رزمی ملایم چینی است. در تای چی (TIE-CHEE) ، شما در حین تمرین ؛ تنفس عمیق ، مجموعه ای از وضعیت ها یا حرکات خود را به شیوه ای آرام و برازنده انجام می دهید. مدیتیشن متعالی ، یک تکنیک ساده و طبیعی است. این مراقبه ، ممکن است به بدن شما اجازه دهد تا در حالت استراحت و آرامش عمیق قرار گیرد و ذهن شما بدون نیاز به تمرکز یا تلاش به آرامش درونی دست یابد.

 

انجام تمرینات تنفسی کنترل شده قبل از خواب

شما یک سری از وضعیت ها و تمرینات تنفسی کنترل شده را انجام می دهید تا بدنی انعطاف پذیرتر و ذهنی آرام داشته باشید. همانطور که در موقعیت هایی حرکت می کنید که نیاز به تعادل و تمرکز دارند ، تشویق می شوید که کمتر بر روی روز پرمشغله خود و بیشتر بر روی لحظه حال تمرکز کنید. انجام مدیتیشن به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه قبل از خواب ، می تواند تاثیر شگفت انگیزی در آرامش و عمق خواب شما داشته باشد. به طور کلی تمرکز ، یکی از مهمترین عناصر مدیتیشن و درمان با چاکرا است. تمرکز ، چیزی است که به رهایی ذهن شما از حواس‌ پرتی‌ های زیادی که باعث استرس و نگرانی می‌ شوند کمک می‌ کند. تصور کنید که یک روز پر مشغله و استرس آمیز را سپری کردید و به خانه خود بازگشتید. وقت آن رسیده که استراحت کرده و به یک خواب آرامش بخش بروید اما نمی شود ؛ چرا که تفکرات و خیالات روز ، دائماً در ذهن شما پرسه می زند. برای رهایی از تمامی این عوامل منفی ، می توانید تکنیک مثبت اندیشی و انواع روش های مدیتیشن را امتحان کنید.

 

بهترین مکان برای انجام مدیتیشن

می توانید توجه خود را روی چیزهایی مانند یک شی خاص ، یک تصویر ، یک مانترا یا حتی تنفس خود متمرکز کنید. این تکنیک ، شامل تنفس عمیق و یکنواخت با استفاده از عضله دیافراگم برای انبساط ریه‌ ها می باشد. هدف این است که تنفس خود را کند کنید تا اکسیژن بیشتری دریافت کنید. استفاده از عضلات شانه ، گردن و بالای قفسه سینه را در حین تنفس کاهش دهید تا تنفس موثرتری داشته باشید. در صورتی که جز افراد مبتدی هستید ؛ حتما یک مکان آرام و به دور از شلوغی را برای انجام مدیتیشن خود انتخاب کنید ؛ چرا که در مکان های ساکت و بدون حواس پرتی از جمله بدون تلویزیون ، رادیو یا تلفن همراه ، تمرین مدیتیشن ممکن است آسان تر باشد. هر چه که در اصول مدیتیشن مهارت بیشتری پیدا می‌ کنید ، ممکن است بتوانید آن را در هر جایی انجام دهید ؛ به خصوص در موقعیت‌ های پر استرس که بیشترین سود را از مدیتیشن می‌ برید ؛ مانند ترافیک ، یک جلسه کاری پر استرس یا یک صف طولانی در فروشگاه مواد غذایی.

 

روش های مناسب برای تمرین مدیتیشن قبل از خواب

برای انجام مدیتیتشن های شبانه و قبل از خواب ، حتما این کار را در یک موقعیت راحت و آرام انجام دهید. شما می توانید مدیتیشن را تمرین کنید ؛ چه در حال نشستن ، دراز کشیدن ، راه رفتن و یا در موقعیت ها یا فعالیت های دیگر باشید. فقط سعی کنید راحت باشید تا بتوانید بیشترین بهره را از مدیتیشن خود ببرید. معمولا اگر جز افرادی هستید که قبل از خواب این کار را انجام می دهید ؛ بهتر است که موقعیت شما به صورت دراز کشیده (سوپاین) و کاملا آرام باشد. قبل از انجام مدیتیشن ، حتما تمام اعضای بدن خود را در آرامش کامل قرار داده و ذهن خود را پاکسازی کنید. سعی کنید در طول مدیتیشن وضعیت بدنی خوبی داشته باشید. اجازه دهید تا تمامی افکار ، بدون قضاوت از ذهن شما عبور کنند. اجازه ندهید فکر “مراقبه به روش صحیح” بر استرس شما بیفزاید. اگر بخواهید ، می توانید در مراکز مدیتیشن ویژه یا کلاس های گروهی که توسط مربیان آموزش دیده رهبری می شوند ، شرکت کنید.

 

مطالب کاربردی :

مدیتیشن چیست؟

مثبت اندیشی و تکینک های مثبت اندیشی

چاکرا چیست و کجای بدن قرار دارد؟

چارت ازدواج

چارت احساسی

چارت ترانزیت

مدیتیشن ماه کامل

چارت تولد

هوروسکوپ

چاکرالوژی

آسترولوژی چیست

نظرات کاربران

0نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *